fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • השבטים עונה 1 – נטפליקס

    “השבטים” (Tribes of Europa), הינה סדרת מדע בדיוני אפוקליפטית גרמנית חדשה, שנוצרה בידי פיליפ קוח – Philip Koch. אחרי מספר הצלחות מרשימות של סדרות גרמניות, דוגמת “ברברים“, “אפל” או “הבושם” (עד היום אחת הסדרות הטובות ביותר שראיתי בנטפליקס), הציפיות שלי היו מאוד גבוהות. האם “השבטים” הצליחה לעמוד בהם?

    השבטים עונה 1 – נטפליקס

    תקציר העלילה

    ב-2029 התרחש “דצמבר השחור”, אירוע כלשהו גרם לכל הטכנולוגיה בעולם להפסיק לעבוד, והחזיר את העולם ל”ימי הביניים”. המדינות התפרקו ואירופה כעת מחולקת לשבטים רבים. העלילה של הסדרה מתרחשת בשנת 2074, ועוקבת אחר שלוה אחים משבט “המקוריים”. זהו שבט שמתחבא ביער וחיים ללא שום טכנולוגיה בהרמוניה עם הטבע. ליב היא האחות הבכירה, שני אחיה הם קיאנו ואליה. אליה הוא הצעיר ובפתיחת הסדרה הוא עובר את טקס הבגרות שלו. אביהם הוא מנהיג השבט, ואימם הייתה המקימה המקורית של השבט, אך היא נהרגה.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    שבט “המקוריים”

    במהלך מסע צייד, שלושת האחים עדים להתרסקות של כלי טייס עתידני השייך לשבט ה”אטלנטיס”, שבט מסתורי והיחיד שהוא בעל טכנולוגיה מתקדמת. האחים מוצאים את הטייס פצוע ומביאים אותו אל הכפר שלהם לקבלת עזרה רפואית. ההתרסקות תפסה את תשומת ליבם של שבט “העורבים”, שבט כוחני ואכזר שרוצה להשתלט על כל אירופה. דבר שמוביל להתקפה שלהם על הכפר של ה”מקוריים”. בעקבות ההתקפה שלושת האחים מתפצלים. אליה הצעיר בורח, לא לפני שטייס ה”אטלנטיס”, מעניק לו קובייה מסתורית, ומבקש ממנו להביא את הקובייה אל “התיבה”, שם הוא מבטיח לאליה הוא יקבל את כל התשובות.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    אליה, ליב וקיאנו

    קיאנו נופל בשבי של העורבים ונלקח על העיר שלהם כעבד. ואילו ליב שמתעלפת במהלך הקרב ומתעוררת לאחריו, נאספת ביחד עם אחת הלוחמות של “העורבים”, שנשארה לחפש את הקובייה, בידי שבט “הארגמן”. שבט “הארגמן” הם שבט צבאי שמגן על השלום וכולל בתוכו חיילים מכל השבטים, מעין נאט”ו כזה.
    לאחר שהאחים נפרדים, הסיפור ממשיך בכל שלושת החזיתות.
    אליה מצטרף אל מוזס, סוחר טכנולוגיה של העולם הישן. הקובייה מתקלקלת ומוזס מציע לאליה עזרה בלתקן אותה בתמורה לחצי מהרווחים מהמכירה שלה. אליה מסכים, ולא מגלה למוזס שהוא אינו מעוניין כלל למכור אותה.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    מוזס

    קיאנו, מתחיל בתור עבד בתעשיית ה”וולק” של “העורבים”. ה”וולק” הוא סם כלשהו, שהם כורים באמצעות עבדים, והמסחר בו מעניק להם את הכוח והשליטה שלהם.
    ואילו ליב, נלקחת למחנה הצבאי של שבט “הארגמן” ויחד עם מנהיג המחנה, דיוויד, הם מנסים לחשוב על תוכנית כיצד להוציא מידע מגרייטה, השבויה שלהם משבט “העורבים”, לגבי חדירה לעיר שלהם.

    עריכה וקצב

    העונה הראשונה של הסדרה הינה בת שישה פרקים בלבד, כשאורך כל פרק הוא כ-40 דקות. הסדרה תפסה אותי פחות או יותר מהרגע הראשון, העריכה הקצבית וחוסר המנוחה של הסדרה, גרמו לי לתחושה של לקחת נשימה בתחילת הפרק ולהחזיק את האוויר עד סופו. מאוד אהבתי את ההתקדמות המקבילה של שלושת הסיפורים של האחים, כל אחד מהם מעניין ובנוסף כל חלק מקבל זמן מספיק, כך שזה לא מרגיש קופצני.
    שלושת האחים נמצאים במקום אחר לגמרי, כך ששלושת הסיפורים שונים לחלוטין מבחינת ההתרחשות, הסגנון וכולם מראים צד אחד של העולם של הסדרה.

    העולם והוויזואליות

    אז העולם של הסדרה מחולק לשלוש. אליה בורח עם הקובייה ונתקל במוזס (אוליבר מסוצ’י, ששיחק ב”אפל”). יחד הם נודדים ברחבי אירופה בוואן פולקסווגן סטייל ההיפים של שנות ה-60. הם עוברים מדמות אחת לשנייה בניסיון לתקן את הקובייה. נרקמת מערכת יחסים ביניהם של אב ובן. הסיפור הזה הוא הקליל מבין השלוש. דמותו של מוזס, אינה לוקחת דבר ברצינות, והוא סוג של “האן סולו”, ליצן, הרפתקן, ושובר לבבות. יש אפילו מעט אתנחתות קומיות במסע של מוזס ואליה, למשל בסצנה מעולה בה הם פותחים קופסת שימורים שהתוקף שלה פג לפני איזה שלושים שנה. בנוסף הקובייה היא החלק הכי מדע בדיוני בסדרה, ויחד עם המסע לתקן אותה, זה מזכיר מעט משימה של “מלחמת הכוכבים”.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    אליה ומוזס

    ליב מגיעה למחנה הצבאי של שבט “הארגמן”, ומתפתחת שם דרמה סביב הוצאת פרטים מהשבויה, יחד עם התנגשות גישות בתוך הצבא בנוגע לדרכי ההתמודדות מול איום “העורבים”. כך שכאן מקבלים דרמה צבאית.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס

    סיפורו של קיאנו הוא הקשה והאכזרי ביותר, הוא נלכד בתור עבד עבור “העורבים”. דרך סיפורו אנחנו רואים את עולמם של “העורבים” שמושתת על דיקטטורה קשוחה וכוחנית. מי שלוכדת את קיאנו היא ורווארה (מליקה פורוטן), אישה קשוחה בעולם גברי, שמנסה להרוויח את מיקומה בקרב הלורדים הבכירים. נפילת כלי הטייס האטלנטי היא הזדמנות אדירה עבורה, הטכנולוגיה האטלנטית יכולה לעזור ל”עורבים” להשתלט על העולם.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    המנהיג העליון של “העורבים”, הקפטן

    כך שסיפורו של קיאנו הוא סיפור של בתי סוהר, מאבקים בין אסירים, עבדות ובאופן כללי עולם אפל ואכזר.
    הוויזואליות של כל שלושת העולמות והסיפורים היא מרתקת, הצילומים מרהיבים. המסעות במרחבים הפתוחים והמקומות המוזרים של אספני הטכנולוגיה של ה”עולם הישן”, בסיפורו של אליה. המחנה הצבאי ואוסף הדמויות מכל השבטים בסיפורה של ליב. ולבסוף העולם השחור, מלא העור, המשמעת הקשה, ההשפלה והאלימות בסיפורו של קיאנו.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    קיאנו במדי העבד שלו

    אם כל השוני בין שלושת העולמות הם מתחברים לתמונה אחת של העולם החדש של אירופה והעריכה מצליחה לחבר אותם לכדי סיפור אחד שלם.

    המסרים

    “השבטים” הינה סדרת אקשן ומתח קצבית ומונעת התרחשויות, יחד עם זאת כן יש בה מסרים ותכנים מעט עמוקים יותר. כמו בכל סדרה אפוקליפטית, גם ב”השבטים” השאלה של מה הוביל לאירוע המכונן מעסיקה רבים מהדמויות, בראשם אליה, שאוסף כתבות וחפצים מהעולם הישן. הסדרה מספקת רמזים בדמות פוסטר על מלחמת סייבר בין ארה”ב לצפון קוריאה ורמזים נוספים.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    אליה בחדר בו הוא אוסף כל דבר שקשור ב”דצמבר השחור”

    שבט “הארגמן” שהוא למעשה יחידת צבא המורכבת מכל שבטי העולם, שמתנגדים ל”עורבים”, מעלה שאלות בנושא ההתמודדות מול יריב אכזר, האם ההגנה או ההתקפה הם הדרכים המומלצות. בנוסף יש את תפקיד המפקד, האם זה בסדר לצאת למבצעים ללא אישור המפקד העליון וכו’.
    שבט “העורבים” ודרכי חייו האכזריות, יכולות להיות משל למדינות רודניות עם מעמדים ברורים. דמותה של ורווארה, מייצגת את המיעוט הנשי בעולם נשלט על ידי גברים, והיא מראה שנשים יכולות להיות קשוחות ואכזריות לא פחות מגברים.

    השבטים עונה 1 – נטפליקס
    הגברת “לורד” ורווארה

    תכונה מעניינת, שהיוצר שתל בשבט זה, הוא העבודה שהם לעולם לא משקרים ולא מפירים הבטחות. למרות האכזריות שלהם, אפילו שבטים אחרים מכירים בתכונה זו שלהם.

    סיכום

    השבטים עונה 1 – נטפליקס

    “השבטים” הינה סדרת מדע בדיוני אפוקליפטית מושקעת ומרהיבה. היא לא נחה לרגע, כל הזמן משהו מתרחש. הסדרה מחולקת לשלושה סיפורים, שכל אחד מהם מובל בידי אחד מילדי המשפחה משבט “המקוריים”. הסיפורים שונים לחלוטין בסגנונם ויחד עם זאת, העריכה המצוינת גורמת להם להשתלב לכדי סיפור עולם רחב ומרתק. זהו מדע בדיוני מבוסס אקשן והתרחשות ועל כן הוא מהנה מאוד לצפייה. העולם הפנטזי שנוצר כאן הוא עמוק וכולל לא מעט רבדים, שמתגלים לנו תוך כדי ההתרחשות וכל האקשן, באיזשהו מקום זה קצת מזכיר את העריכה בסרט “מקס הזועם: כבישי הזעם”, שהוא דוגמה קיצונית לעולם רחב, שמתגלה תוך כדי אקשן.
    גם מבחינת המשחק, הצילום, הוויזואליזציה של העולם והדמויות יש כאן עבודה יוצאת דופן.
    שורה תחתונה, “השבטים” היא אחת מסדרות המדע בדיוני המהנות והמהוקצעות בנטפליקס ואני לא יכולתי להוריד את העיניים מהמסך במשך כל ששת הפרקים שלה.
    הציון שלי: 9/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן