fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • ברברים – עונה 1 – נטפליקס

    “ברברים” היא סדרת דרמה היסטורית גרמנית, המבוססת על הקרב המפורסם ביער טויטובורג בשנת 9 לספירה.

    ברברים - עונה 1

    תקציר העלילה – ברברים – עונה 1

    שלושה לגיונות רומאיים ברשותו של וארוס, מגיעים לאדמת גרמאניה. באותם השנים, גרמאניה מחולקת לשבטים רבים החיים בשלום מתוח. הרומאים דורשים תשלומי מיסים כבדים מהשבטים, שכעת צריכים להחליט האם לשלם או להתמרד.
    בנו המאומץ של וארוס, ארמיניוס, הוא בנו של רייק (שליט השבט) שבט הכרוסקי, שנלקח ממנו בגיל צעיר והובא לרומא, כסימן לנאמנות של השבט. כעת הוא חוזר לראשונה לארץ מולדתו, בתור מפקד רומאי ומתבקש על ידי אביו המאומץ לפקח על הסדר.
    כשארמיניוס היה ילד (אז שמו היה ארי), הוא גדל יחד עם פולקווין ותוזנלדה, שלושתם היו חברים בילדותם. חזרתו של ארמיניוס תעלה זיכרונות ורגשות רבים. האם הנאמנות של ארמיניוס לאביו, חבריו ושבטו, אותם לא ראה שנים, תגבר על נאמנותו לאימפריה, שלקחה אותו תחת חסותו והפכה אותו לגבר שהוא כיום?

    ברברים - עונה 1

    “ברברים” היא סדרה בת 6 פרקים בלבד, אורך הפרקים הוא באזור ה-50 דקות. הסיפור של הקרב הגדול, כמובן כולל הרבה דמויות, אבל הסדרה מתמקדת במספר דמויות מצומצם, כך שקל לעקוב אחרי העלילה. הפתיח של הסדרה נפתח בקרב הגדול, ואז חוזר אחורה ומספר את השתלשלות האירועים עד לרגע הקרב, שנגלה מולנו בפרק הסיום המפואר.

    ברברים - עונה 1 - נטפליקס
    ארמיניוס, בלוק הברברי שלו

    עיקר הסדרה עוקבת אחר שבט הכרוסקי, זהו שבטו של ארמיניוס. גם תוזנלדה ופולקווין שייכים לשבט הזה. תוזנלדה, היא הדמות הנשית החזקה של הסדרה, היא מאוהבת בפולקווין, שהוא לוחם פשוט, אך אביה הבטיח אותה לרייק של שבט אחר, על מנת לצבור מעמד וכוח (ו-5 סוסים, שהם המחיר שלה). אביה של תוזנלדה, הוא עוזרו של הרייק של השבט, סגימר, הוא מכיר את שפת הרומאים, ולכן יכול לשמש כמתרגם. אביה של תוזנלדה הוא אופרטוניסט שמחפש כוח, ומוכן להקריב את כולם מלבד עצמו לשם כך, ללא ספק הדמות השלילית ביותר בסדרה.

    ברברים - עונה 1 - נטפליקס
    אביה של תוזנלדה

    לאחר שהשבט של תוזנלדה לא עומד בתשלום המס המוגזם של הרומאים, ואחיה הצעיר נפגע בזמן פעולה כוחנית של הרומאים, במטרה להעביר מסר לשבט, דמה של תוזנלדה עולה לראשה. היא מחליטה יחד עם פולקווין לגנוב את נשר הזהב מהרומאים כפעולת נקם.
    כשארמיניוס מגלה מי אחראי לגניבה, הוא חוזר לשבט ומחדש את הקשר עם אביו, שזנח אותו, וחברי ילדותו, במטרה לפתור את הסכסוך בלי שפיכת דמים. החזרה שלו לשבט ומראה חבריו, גורם לארמיניוס לחשוב מחדש על ערכיו ונאמנותו. לאט לאט, הוא מתחיל להרגיש שמקומו עם הברברים ושהרומאים, שמצד אחד הפכו אותו למפקד, מצד שני, רואים בו זר ואינו שווה זכויות. זרעי המרד נטעים בראשו, והוא מתחיל מהלך של איחוד השבטים במטרה ולסלק את לגיונות הרומאים מאדמת גרמאניה.

    ברברים - עונה 1 - נטפליקס
    תוזנלדה ופולקווין

    יש לא מעט נקודות חזקות בסדרה, לטעמי שתי הנקודות החוזקה העיקריות הן העריכה המוקפדת ואיכות המשחק. יש משהו בעשייה גרמנית, שתמיד מתחבר עם המילים מוקפד ומדויק, כנראה שגם בעשיית הקולנוע/טלוויזיה זה כך. הרגשתי שלמרות שהפרקים דיי ארוכים, אין ולו סצנה אחת, שהיה עדיף לוותר עליה. כל פריים משרת משהו ויחד עם זאת, אין פה הרגשה של תיאור קמצני או “קר” של האירועים. כנ”ל בנושא רמת המשחק, כל כך קל לקחת סיפורים כאלה לכיוון הקומיקס כמו בסרט “300” (שאני מאוד אוהב, שלא תבינו אותי לא נכון). המשחק כאן מאופק, וכנה. למשל, נאום הקרב הדרמטי בפרק הסיום, יכול בקלות לגלוש למחוזות המצועצע, אבל הוא מצליח למצוא את הנקודה המדויקת בין עוצמתי ומשלהב, לראליסטי ולא מתלהב מידי.

    ברברים - עונה 1 - נטפליקס
    אביו של ארמיניוס הרייק של שבט הכרוסקי

    הצילומים, התלבשות והשחזור התקופתי גם הם נקודות חוזקה בסדרה. אם יש לי ביקורות מסוימת, היא בנושא תפיסת הגודל של השבטים. בהרבה צילומים רואים כפרים קטנים של כמה בתים בלבד, עם גדר ושער קטנים, ואז בסצנות מסוימות היה נראה שיש המון אנשים בשבט.

    ברברים - עונה 1 - נטפליקס
    וארוס, מנהיג הלגיונות הרומאיים ואביו המאמץ של ארמיניוס

    עיקר הקונפליקטים בסיפור נעים סביב דמותו של ארמיניוס, אביו האמיתי שוויתר עליו ושלח אותו לגדול בתרבות אחרת לגמרי, על מנת להגן על השבט. ומצד שני אביו המאמץ, שגידל וחינך אותו בדרך הרומאית. בנוסף הקשר בין ארמיניוס, תוזנלדה ופולקווין, שכמובן הופך להיות משולש רומנטי. כך שכל הסיפור הגדול של המאבק בין רומא והשבטים הגרמאניים, בסופו של דבר, עוסק במשפחה ואהבה.

    ברברים - עונה 1 - נטפליקס
    תוזנלדה במדי הקרב, הגיבורה של הסדרה

    יש מעט קטעי קרבות לאורך חמשת הפרקים הראשונים. לעומת זאת, הפרק השישי כולל קרב ארוך ומרשים ביותר, מה שנקרא, שווה לחכות. האקשן אלים וגרוטסקי, והוא מבויים ומצולם נהדר.
    כמו כל סדרה המבוססת על סיפור אמיתי, הסוף הוא כמובן ידוע (למי שמכיר את הסיפור/היסטוריה). יתרה מזאת, העלילה של הסדרה דיי צפויה לכל אורכה, ולא רק בסיומה. הטוויסטים דיי באנליים, וצורמים מעט ביחס לרמת ההפקה והמשחק הגבוהים.

    ברברים - עונה 1 - נטפליקס

    לסיכום, “ברברים”, היא דרמה היסטורית מרשימה שעשויה נהדר. הצילומים והאקשן לא נופלים מסדרות אמריקאיות עתירות תקציב. רמת המשחק נהדרת ואולי מעל כולם העריכה המוקפדת והמדויקת של הסדרה. אז למרות שהעלילה בסך הכול צפויה, הסדרה עדיין מהנה ומרתקת. אחרי ש”הבושם“, היה עבורי לאחת הסדרות הטובות בנטפליקס בשנים האחרונות, “ברברים” היא כנראה הלהיט הגרמני החדש.
    הציון שלי: 8/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן