fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סטרימר אודיו – תמורות בשוק – מאמר דעה

    בשבוע הבא זה קורה, תערוכת מינכן 2024, תערוכת האודיו הגדולה והחשובה בעולם. בכתבה זו, שהכנתי לקראת התערוכה, אשתף אתכם בדעתי על התמורות בשוק של מכשירי סטרימר אודיו.

    סטרימר של Lumin
    סטרימר של Lumin

    הדברים הנאמרים בכתבה זו הינם דעתי האישית, שמשקפת את איך שאני רואה את השוק.

    אז מהי הסיבה שבחרתי לדבר על מצב הסטרימרים לקראת התערוכה? הסיבה היא שכמה מהמוצרים המדוברים ביותר לקראת התערוכה הם סטרימרים.

    רגע, מה זה בכלל סטרימר?

    אז כמובן שאי אפשר להתחיל את השיחה הזו בלי הסבר קצר על מהו סטרימר, או מזרים בעברית. סטרימר הוא מכשיר שניתן להזרים אליו סאונד, בין אם זה מטלפון, טאבלט או מחשב. סטרימרים מודרניים אמורים להתחבר לשירותי הזרמת המוזיקה השונים, כמו Spotify או Tidal לדוגמה, בנוסף הם צריכים לספק פתרון לניגון קבצים מיקומיים בין אם כאלה שנמצאים על שרת המוזיקה פרטי שלכם, או על ידי חיבור כונן ישירות אל הסטרימר.

    מכיוון ששוק המוזיקה כיום נוטה יותר ויותר לשירותי מוזיקה על פני מדיה פיזית כמו תקליטים, או CD, החשיבות של מכשיר סטרימר כמקור עיקרי, לעיתים אפילו יחיד, במערכת אודיו מודרנית היא קריטית. מכאן המסקנה היא שחברות האלקטרוניקה בתחום האודיו, שרוצות לספק פתרון אודיו מלא עבור הצרכנים שלהם, ועל ידי כך גם למכור מכשיר נוסף לאותם הצרכנים, חייבות שיהיה להם סטרימר בקו המוצרים שלהן.

    כיצד נראה שוק הסטרימינג בעשור האחרון

    מהסתכלות על שוק האודיו בעשור האחרון מצטיירת תמונה שונה לחלוטין. מכיוון שישנן רוב מוחלט של חברות אודיו בכירות, חברות בוטיק יוקרתיות, כאלה שמוכרות מערכות קצה בעלויות של עשרות אלפי דולר ויותר, שאין להן פתרון ראוי לסטרימר. זה הוביל למצב שלא פעם רואים מערכת קצה שהמקור הדיגיטלי בה הינו של חברה אחרת.

    מה הן הסיבות לכך? לדעתי האישית ישנו הבדל עצום במיומנות הנדרשת לפתח מוצר אלקטרוניקה בתחום האודיו, כמו מגבר, קדם מגבר, או אפילו ממיר לעומת סטרימר. רוב חברות האודיו הוותיקות הן חברות דיי קטנות, של כמה מהנדסים בודדים, שמפתחים במשך מספר שנים מוצר ולאחר שהוא גמור, המוצר עובר לייצור והם לרוב ממשיכים לפיתוח הפרויקט הבא. המיומנות של אותם המהנדסים היא בתחום החומרה, תכנון מעגלים וגם תוכנה בנושאים כמו DSP ועוד. המיומנות שנדרשת לפיתוח סטרימר היא שונה בתכלית. צריך לפתח תוכנה, שכוללת צד שרת, אפליקציית שליטה עבור הלקוחות, התממשקות עם שירותי הזרמה צד שלישי ועוד. זהו שוק משתנה בקצב גבוה וצרכנים שרוצים שהסטרימר שלהם יתמוך במהירות בכל השינויים האלה. כלומר לא רק שיש פה נושא של כתיבת תוכנה נרחבת מסוג שונה לחלוטין, ולא רק הצורך לתמוך בפלטפורמות רבות, אלא גם נושא של תחזוקה מתמדת. מסיבות אלה, חלק גדול מאותן חברות האודיו המסורתיות, לא נכנסו לשוק הסטרימרים.

    בזמן שחלק גדול מאותן חברות האודיו המסורתיות לא נכנסו לשוק, השוק הוצף על ידי חברות צעירות וטכנולוגיות, חלק גדול מהן מהמזרח והן כבשו את השוק הזה. דוגמה מצוינת לחברה כזו היא חברת Lumin מהונק קונג, שלי יש את הסטרימר שלהם ה-U2 Mini. חברה חדשנית ומרשימה נוספת היא HiFi Rose הקוריאנית, שהשקיעה רבות בשיווק ועיצוב מוצר סטרימינג מודרני וחדשני, כולל נוכחות מסיבית בתערוכת מינכן, המעוז של חברות האודיו הוותיקות והיוקרתיות.

    סטרימר של HiFi Rose
    סטרימר של HiFi Rose

    בשנים האחרונות, לדעתי הרבה בזכות ההצלחה של Bluesound, נוצר ביקוש רב לסטרימרים איכותיים וזולים, שלא פעם שולבו גם במערכות יקרות. כאן נכנסו חברות סיניות חדשות כמו Eversolo ו-WiiM, חברות סופר טכנולוגיות, שמצליחות לייצר מוצרים איכותיים ולהנגיש אותם במחירים חסרי תקדים.

    סטרימר Eversolo DMP-A6
    סטרימר Eversolo DMP-A6

    אחד הסטרימרים שהולכים להיות מושקים במינכן השנה הוא סטרימר דגל חדש של חברת WiiM שיקרא WiiM Ultra. זהו סטרימר עם מפרט מרשים, תיבת אלומיניום ומסך צבעוני, שאני מנחש שיכולל גם תג מחיר אטרקטיבי.

    סטרימר WiiM Ultra
    (Image credit: WiiM)

    לא מעט מהחברות הללו, לאחר שהן קונות את שמן דרך מוצרי הסטרימינג הללו, מתרחבות לאט לאט למתן פתרונות מלאים כולל מגברים ועל ידי כך גם נוגסות בשוק של החברות המסורתיות.

    חשוב לי לציין, שישנן חברות אודיו מסורתיות שהתגברו על הקושי של להיכנס לתחום התוכנה, בין אם על ידי שיתוף פעולה, או שימוש בצד שלישי. למשל חברת Roksan, ששילבה את המערכת של Bluesound, ה-BlueOS, במכשירים שלהם לאחרונה. לי יש ניסיון מעולה עם הפלטפורמה של חברת Naim, שהיא מצויינת לדעתי. גם חברות כמו Moon, או DCS, מציעות פתרונות סטרימינג איכותיים.

    עדיין, לא מעט חברות אלקטרוניקה נשארו בחוץ, אך נראה שהן לאט לאט מבינות, שיש כאן שוק גדול וצמא למוצרים איכותיים בשוק הסטרימרים. בנוסף, אם החברות הוותיקות לא יקחו חלק בשוק זה וישאירו אותו לחברות הצעירות, ישנה סכנה שצרכנים שיהיו מרוצים ממוצרי הסטרימינג יתפתו לנסות גם את מוצרי ההגברה של אותן החברות הצעירות.

    מה הולך לקרות השנה במינכן?

    השנה במינכן יוצג הסטרימר הראשון איי פעם מבית Luxman היפנית, שהושק לאחרונה, ה-NT-07. מבט קצר על מסכי האפליקציה שלהם והתצוגה של המסך, מגלה דימיון רב לפלטפורמה של Lumin.

    סטרימר אודיו - תמורות בשוק - מאמר דעה
    (Image credit: Luxman)

    חברה אחרת שקרובה מאוד לליבי, חברת Nagra השווייצרית, עשתה טיזר בעמוד האינסטגרם שלהם על כך שגם הם הולכים להשיק סטרימר ראשון מתוצרתם, וזו כנראה הסיבה האמתית שבער בי ליצור את המאמר הזה. אני מאוד מקווה שלא יהיה מדובר במוצר נישתי, כזה שתומך אך ורק ב-Roon, אלא פתרון מלא ומודרני, אבל נצטרך לחכות בסבלנות בשביל לגלות.

    סטרימר אודיו - תמורות בשוק - מאמר דעה
    (Image credit: Nagra)

    אז מה דעתכם על שוק הסטרימרים ולאן הוא הולך? באיזה סטרימר אתם משתמשים? והאם אתם הייתם מעדיפים לרכוש סטרימר השייך לאחת החברות הוותיקות, או שאתם רואים את היתרונות של לרכוש מוצר כזה מחברה טכנולוגית וצעירה? שתפו אותנו בתגובות.

    אם לא יקרו הפתעות בלתי צפויות, בשבוע הבא נבקר זו הפעם השלישית ברציפות בתערוכת מינכן. הנה תזכורת לכתבות סיכום הביקורים שלנו בתערוכות הקודמות:
    כתבת הסיכום של תערוכת מינכן 2022
    כתבת הסיכום של תערוכת מינכן 2023

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן