fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • משמר האלמוות (נטפליקס)

    אם שרליז ת’רון מגיעה לנטפליקס, אז ברור שאני שם! אחת השחקניות האהובות עלי מככבת בסרט האקשן/פנטזיה החדש “משמר האלמוות”. האם נטפליקס תצליח לשמור על רצף מוצלח בסרטי אקשן אחרי ההפתעה של “טיילר רייק: החילוץ“?

    משמר האלמוות

    תקציר העלילה
    (אזהרת ספויילר לסצנת הפתיחה – מידע שמופיע בתקציר הרשמי)

    הסרט נפתח במרוקו במבצע חילוץ בני ערובה, שחבורה של ארבעה שכירי חרב לוקחת על עצמה. מהר מאוד מתברר, שזוהי מלכודת שנועדה לחשוף את הסוד של הארבעה – הם בני אלמוות, שקמים לתחייה בכל פעם שהם נהרגים.
    לאחר שסודם נחשף, הם נמלטים ומתחיל משחק של חתול ועכבר ביניהם לבין האיש שהזמין את המשימה במרוקו. במקביל, נייל, נחתת מצבא ארה”ב, נהרגת במבצע פשיטה באפגניסטן, ומתעוררת לחיים על אלונקה במרפאה בבסיס, לאחר שנקבע מותה. ארבעת בני האל-מוות מרגישים אותה בחלום, מכיוון שיש קשר קוסמי כלשהו בין כל בני האל-מוות.
    אנדי (קיצור של אנדרומדה), שמגולמת בידי שרליז, יוצאת לבסיס לחלץ את נייל, ולגייס אותה למבצע נגד מי שחשף את סודם ורוצה לקצור את הכוח שלהם.

    משמר האלמוות (נטפליקס)
    נייל מבינה שחייה השתנו והיא לא תוכל עוד לחזור למשפחתה.

    אתחיל ואומר שמדובר כאן קודם כל בסרט אקשן, אבל ניכר כאן ניסיון בלנסות לתת לקהל משהו עמוק יותר. לצערי, הניסיון הזה מלא בקלישאות ולא מחדש דבר. אם נסתכל על עיצוב הדמויות בסרט נגלה מספר סטריאוטיפים: דמות שאובדן אמיתי גורם לה לעזור לדמות הנבל, למרות שהוא אינו שותף לעקרונות שלו ומבין זאת מאוחר מידי. מנכ”ל מטורף, רודף בצע, חסר מוסר, במסווה של מציל אנושות. ואילו בצד הטובים: יש את המתלמדת החדשה, שעוזרת לנו להבין את היסוד הפנטזי בעזרת שאלות שלה לדמויות הוותיקות, וכמובן שהיא מצטרפת למבצע. אחת מהדמויות ברביעייה, ממלאת תפקיד שגם הוא סטריאוטיפ, אך אותו לא אוכל לחשוף בלי ספוילר.

    משמר האלמוות (נטפליקס)

    לא הכול רדוד וצפוי, ישנם כמה רגעים טובים בסרט, שהם כן מעוררי מחשבה. כשנייל מתעוררת בבסיס ללא שריטה, התגובה של חברותיה הטובות ביותר הן רתיעה מוחלטת ממנה. החברה הטובה שלהם מתה ופתאום חזרה לחיים, זה מעניין לראות שהפחד מפני הלא ברור או הלא טבעי, גדול יותר מחברות ואפילו מאחוות לוחמות. זו ביקורת מעניינת על הטבע האנושי. דבר מעניין נוסף הוא היחס של בני האלמוות לעולם. הם חיו כל כך הרבה שנים ותמיד ניסו להילחם על מנת לעזור לאנושות, נראה שהם, ובעיקר אנדי, דיי מאסו בבני האדם ולא פעם משתמשים בביטויים של אובדן תקווה.

    משמר האלמוות (נטפליקס)

    גם בפן האישי יותר, יש יחס מעניין של בני האל-מוות לחיים. באחת הסצנות הטובות בסרט, שני בני אלמוות, שהם בני זוג, נמצאים כבולים בתוך מכונית וכל הסיטואציה הזו כלל לא מפריעה לאחד מהם לפצוח במונולוג אהבה לבן זוגו (גם אחרי מאות שנים ביחד). אותו זוג מצליח למצוא דרכים להתבדח גם כשסכנה וסבל עורבים להם. הם לא יכולים למות, אז כל חוויה רעה מבחינתם היא משהו זמני, הם מבינים ומקבלים זאת. אותי זה הביא לחשוב בצורה הפוכה על החיים שלנו. מתנצל מראש, שאר הפסקה היא פילוסופיה בגרוש. להם יש את כל הזמן, אז אין צורך להתעסק עם הכאב של הרגע, כי הוא יחלוף. לנו, לעומתם יש רק תקופת חיים אחת, אז אם אנחנו נתמקד בשלילי ובכאב, לא יהיה לנו אחר כך זמן להשלים את הפער, אז אולי עבורנו זה אפילו חשוב יותר להישאר אופטימיים ולהתייחס לדברים ביותר הומור וקלילות.

    משמר האלמוות (נטפליקס)
    נייל מבולבלת מהכוחות החדשים שלה ומוציאה תסכול על אנדי.

    התחלתי בכך שזהו סרט אקשן בכיכובה של שרליז, ועד כה לא הזכרתי את האקשן או את שרליז. אז קודם האקשן, יחסית הסרט לא עמוס בסצנות אקשן, יש לא מעט דיאלוגים ורגעי הפסקה בין סצנות הקרב. כשכן יש אקשן, הוא בהחלט מהוקצע, מצולם ומבוים ברמה גבוהה. גם הצילום של הסרט מרשים, יש סצנות במרוקו, אפגניסטן, לונדון ופאתי פריז, איכות התמונה ב-Dolby Vision מעולה. התמונה בסרט נקייה וחדה.

    משמר האלמוות (נטפליקס)

    את הפסקה הלפני אחרונה בסקירה זו, השארתי לדבר הכי טוב בסרט הזה, וזו כמובן שרליז ת’רון. רמת השליטה של שרליז במצלמה ובסצנה שבה היא נמצאת היא אבסולוטית. בין אם היא משחקת דמות קלילה, רומנטית, ועדינה או לוחמת אכזרית וקשוחה, היא משתלטת לחלוטין על הדמות. עבורי מדובר באחת השחקניות הטובות בדור הנוכחי. זה כלל לא משנה אם הסרט עצמו מוצלח או לא, שרליז לא תתן לאף פריים מהזמן שלה במסך, להיות פחות ממושלם.

    משמר האלמוות (נטפליקס)

    הדבר האחרון שאסיים איתו, זה הסיום של הסרט. לא לדאוג, כמובן שאין כאן ספויילרים. רק אומר שיש כאן תחילת בנייה ל-franchise. נראה שכל סרט אקשן/פנטזיה/מדע בדיוני לאחר ההצלחה של ה-MCU (היקום הקולנועי של מארוול). מנסה להתחיל יקום גם. ברוב מוחלט של הפעמים, אין לזה המשכיות, וברוב המקרים שיש המשכיות, היה עדיף שהיא לא תהיה. בעיני זה הפך להיות מאוס מאוד, לכן הרשו לי לצאת בקול מחאה. תתעסקו בסרט שאתם מייצרים ותדאגו שהוא יצא מוצלח, לפני שאתם מנסים לבנות מותג ויקום שלם. בנוסף, אני לא מחובבי הסצנות פוסט קרדיט, אבל אם כבר מנסים לבנות מותג עתידי, יכול להיות שעדיף לעשות זאת כך. לפחות בצורה כזו, מפרידים בין גוף הסרט לניסיון הנואש להפוך ל-MCU2.

    משמר האלמוות (נטפליקס)

    לסיכום, “משמר אלמוות” הוא סרט אקשן/פנטזיה מושקע ומבדר. יש בו ניסיונות להביא רעיונות מעט “גבוהים” יותר ולא לעשות סתם עוד סרט אקשן. בכך, לטעמי הוא דיי נכשל, כיוון שהוא נופל לדמויות, שהן סטיגמות ודברים שראינו כבר. יחד עם זאת, האקשן עשוי טוב והסרט מצולם נהדר, ויש בו את שרליז, שמבחנתי זה מספיק על מנת לכפר על רוב החסרונות שלו.
    הציון שלי: 7/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן