fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • Cabasse RIALTO – סקירה לרמקולים אקטיביים

    הפעם הגיעו אלינו לסקירה הרמקולים האקטיביים המסקרנים ומלאי הטכנולוגיות, Cabasse RIALTO. הרמקולים ששמנו עליהם עיין עוד בתערוכת מינכן 2023 סופסוף אצלינו לבחינה מקרוב.

    Cabasse RIALTO

    אנחנו מודים ל-TR, היבואן הרשמי של Cabasse בישראל, על כך ששלחו לנו את המגבר והרמקולים האלה לצורך סקירה.

    שורה תחתונה

    ה-Cabasse RIALTO הם דוגמה נפלאה לפוטנציאל האדיר של רמקולים אקטיביים והוכחה שניתן להגיע לסאונד Full Range גם בתיבה קומפקטית.

    Cabasse RIALTO - סקירה לרמקולים אקטיביים

    מה אהבנו

    • עיצוב קומפקטי, מודרני וסולידי
    • מסך מגע מעוצב ומדליק שמתפקד גם בתור בורר ווליום
    • אפליקציית שליטה ידידותית ומתקדמת
    • תמיכה נרחבת בשירותי הזרמת מוזיקה לרבות Spotify Connect ו-Tidal Connect
    • יכולת תיקון אקוסטי אפקטיבית וקלה לשימוש
    • סאונד דינמי עם בס עמוק ברמה של רמקול Full Range
    • רמת פירוט גבוהה, איזון ורמת ניקיון מרשימה ביותר
    • הצטיינות יתרה במוזיקה דינמית,אלקטרונית ורוק
    Cabasse RIALTO - סקירה לרמקולים אקטיביים

    נקודות לשיפור

    • אומנם הביצועים בתכנים קולנועים הם מפילי לסת, אך עם המסך שלי לא הצלחתי להגיע לסנכרון בין הקול והתמונה בחיבור ה-HDMI

    סקירת וידאו

    חברת Cabasse – שילוב העולם המסורתי עם המודרני

    על ההיסטוריה של חברת Cabasse הצרפתית סיפרנו לכם באריכות בסקירה שלנו של ה-Cabasse The Pearl Akoya, לכן כאן לא נחזור על עצמינו. נספר בקצרה שהחברה הוקמה בידי Georges Cabasse בשנת 1950 ושאחד הפיתוחים המרכזיים שלהם הוא הדרייבר הקואקסיאלי שלהם.

    מאפיין מעניין של חברת Cabasse הוא השילוב של העולם המסורתי והעולם המודרני במוצרי החברה. מצד אחד ל-Cabasse יש ליין של רמקולים מדפיים וריצפתיים פאסיבים, כמיטב מסורת ה-HiFi. מצד שני, כבר מזה שנים החברה מפורסמת אולי אפילו יותר בזכות הרמקולים האקטיביים והמשוכללים של החברה. חברת Cabasse נמצאת בחזית הפיתוח של מנגנוני DSP, אותם הם הטמיעו ברמקולי The Pearl שלהם ובאמצעותם הם מצליחים לייצר סאונד גדול ומפתיע מתיבות קטנות ומעוצבות. כך שחברת Cabasse אינה זונחת את שוק חובבי האודיו המסורתי, אך בו זמנית מציעה פתרונות מתקדמים לדרישות השוק המודרני והמעוצב.

    בתערוכת מינכן 2023 חברת Cabasse הציגה את השלב הבא של התפתחות המוצרים המודרניים שלהם. באותה תערוכה הם השיקו שני מוצרים מרתקים, שהמשותף לשניהם הוא ביצועים חסרי פרופורציה לגודל המוצר. המוצר הראשון היה המגבר המשולב, All In One, מדגם Cabasse Abyss. זהו מגבר קומפקטי אשר מספק את החוויה המודרנית למי שיש ברשותו כבר רמקולים פסיביים ואינו מעוניין להחליפם ברמקולים אקטיביים.

    לסקירה המלאה שלנו של ה-Cabasse Abyss.

    המוצר השני הוא מושא הסקירה הנוכחית ואלו הם רמקולים אקטיביים בשם RIALTO. הרמקולים האלה הפתיעו אותנו בגדול וזיכו את Cabasse בבחירה לאחד החדרים המפתיעים של התערוכה מבחינתנו. אז אומנם זה לקח קצת יותר משנה, אבל סופסוף הצלחנו לשים את ידנו על רמקולי Cabasse RIALTO וכעת נוכל לבדוק האם הבחירה שלנו בהם להפתעת התערוכה אכן הייתה מוצדקת.

    העומדים למבחן: Cabasse RIALTO

    כפי שציינו, רמקולי Cabasse RIALTO הם רמקולים אקטיביים, כלומר בעלי מגבר נפרד לכל דרייבר וקרוסאובר אקטיבי. הרמקולים הינם בתצורת 3Way, כאשר מלפנים תמצאו את היחידה הקואקסיאלית הייחודית של החברה מסוג BCI בקוטר של 13 ס״מ. בדופן האחורית ישנו וופר בקוטר של 17 ס״מ מסוג HELD (ראשי תיבות של High Excursion Low Distortion), שזו טכנולוגיה מוגנת בפטנט של החברה.

    מבחינת ההגברה ה-Cabasse RIALTO כוללים מגבר בעוצמה של 300W RMS עבור הטוויטר, מגבר נוסף של 300W RMS עבור המיד ומגבר שלישי בעוצמה של 450W RMS עבור הוופר. זו ללא ספק עוצמה אדירה, אם כי החברה אינה מציינת את העכבה שבה נמדד הספק המגברים. הנתונים האלה מתורגמים לתגובת תדר מרשימה של 30Hz עד 27kHz – כלומר ביצועים של רמקול Full Range. הממיר הפנימי תומך בקצבים של עד 768kHz / 32bits. למעשה מדובר בנתונים דיי זהים לאלה של רמקולי The Pearl Akoya.

    נעבור לחיבוריות, עבור חיבור הרשת תוכלו לבחור בחיבור קווי, או אל-חוטי, בנוסף אם אתם חווים השהייה כלשהי בין שני הרמקולים, אתם יכולים לחבר אותם ביניהם חיבור קווי באמצעות כבל אופטי, המגיע עם הרמקולים. ברמקול הראשי תמצאו גם כניסת RCA אנלוגית, כניסה אופטית, כניסת USB עבור התקני זיכרון ויציאת HDMI תומכת ARC. בנוסף, ה-RIALTO תומכים ב-Bluetooth.

    Cabasse RIALTO

    על אפשרויות הכיול השונות אחראי מנגנון ה-DSP של החברה, שנקרא DEAP (ראשי תיבות של Digital Enhancement of Acoustical Performance).

    שירותי ההזרמה שנתמכים הם Spotify Connect, Tidal Connect, Deezer, Qobuz ועוד. בנוסף ישנה תמיכה ב-AirPlay עבור מכשיר Apple. בולטת בהיעדרה כאן תמיכה ב-Roon.

    טכנולוגיה מוגנת בפטנט נוספת שתמצאו ברמקולי Cabasse RIALTO, היא מערכת תיקון אקוסטית אוטומטית הפועלת בעזרת מיקרופונים מובנים בתוך הרמקולים.

    בעזרת אפליקציית השליטה של Cabasse תוכלו לשלוט בכל מוצרי Cabasse הנמצאים בביתכם, לרבות מוצרי סדרת The Pearl.

    המידות של ה-Cabasse RIALTO במ״מ הן 260 גובה, 206 רוחב ו-239 עומק. המשקל הכולל הינו 15.2 ק״ג.

    עיצוב ואיכות בנייה

    אז אחרי שהתרגלנו כל כך לעיצוב הפנינה העגולה של סדרת רמקולי The Pearl של החברה, רמקולי Cabasse RIALTO כוללים עיצוב יותר סטנדרטי ופחות בולט. עדיין ללא ספק יש כאן המון השקעה בעיצוב, ראשית התיבה כוללת דפנות צד בעלות קימור יפה, ששובר את הקווים הישרים לצורה הרבה יותר אלגנטית.

    Cabasse RIALTO

    לא מעט חברות לוקחות את נושא הרמקולים האקטיביים/המוגברים שלהם לכיוון של עיצוב לייפסטייל ומציעות שלל גימורים צבעוניים ומעוצבים, חברת Cabasse לעומתם מציעה רק את שני הגימורים הסטנדרטיים של לבן, או שחור. שני הגימורים מכונים סטן – Satin, כלומר גימור לא מבריק ומשתקף אלא מט. הגימור הינו חלק ונעים מאוד.

    בתחתית הדופן הקדמית יש את הלוגו של החברה בגימור מתכתי מעט מבריק, וגם התחתית של הרמקול מעוטרת בבסיס מתכתי.

    Cabasse RIALTO

    הגריל של הדרייבר הקואקסיאלי הינו מגנטי והינו בעל איכות בנייה טובה. הדרייבר הקואקסיאלי של Cabasse כולל מראה בהחלט ייחודי.

    טאץ׳ עיצובי מודרני שתמצאו ברמקולי Cabasse RIALTO הוא מסך המגע העגול והצבעוני בדופן העליונה של הרמקול הראשי. למעשה, זהו אותו מסך כמו במגבר ה-Cabasse Abyss. המסך הינו מרשים ופונקציונלי והוא מוטמע על גביבורר העוצמה, כך שמשנים את העוצמה על ידי סיבוב המסגרת של המסך. בעיניי זהו עיצוב מדליק.
    אני מאוד אוהב מוצרי הזרמה, שכוללים גם שליטה פיזית בסיסית (שינוי כניסות, השהיית ניגון, מעבר לשיר הבא) ואינם מסתמכים אך ורק על אפליקציה. מה שכן, ההחלטה להציב את המסך על הדופן העליונה, אומרת שבשימוש רגיל של ישיבה מול הרמקולים, כלל לא רואים אותו, למרות שהוא מציג מידע רלוונטי כמו עטיפת האלבום המנוגן.

    ההחלטה עיצובית שפחות אהבתי היא מיקום נורות חיווי לד בחלק האחורי. נורות אלה מאירות בעוצמה דיי גבוהה, שיכולה להפוך למטרד בחדר חשוך ואני לא מצאתי הגדרה לכבות אותן (אני מניח שהייתי בוחר להדביק מדבקה כלשהי עליהן, לו אני הייתי רוכש את הרמקולים הללו). הנה תמונה של הרמקולים בחדר חשוך, כאשר המצלמה של ה-iPhone 12 Pro שלי מוסיפה רמת תאורה דיי גבוהה.

    Cabasse RIALTO

    בשורה התחתונה מצאתי את העיצוב מודרני וסולידי, שמשדר מוצר איכותי. בנושא איכות הבנייה, למרות שהחברה אינה מציינת פרטים רבים בנוגע לתיבת הרמקול, כמו הרכב החומרים, התיבה חלקה, ללא סימנים של ברגים (רק בדופן האחורית) או חיבורים כלשהם וגם עבודת הגימור הינה ברמה גבוהה.

    שליטה ושימושיות

    אחד ההבדלים בין רמקולי Cabasse RIALTO לרמקולי The Pearl Akoya, הוא בכך שרמקולי RIALTO נמכרים כבר כזוג, עם רמקול ראשי ומשני, בניגוד לרמקולי Akoya שניתן לרכוש כיחידה בודדת ואז לשייך יחידה נוספת. אני אוהב את כך שהכיוון כאן הוא בבירור סטריאו וזה לא מרגיש כמו פיצ׳ר אופציונלי.

    בשימוש ראשוני יש לחבר את הרמקולים אל הרשת, אני בחרתי לחבר את שניהם באופן קווי. ההחלטה השנייה שצריך לקחת היא האם לחבר בין הרמקולים באופן קווי באמצעות כבל אופטי. אני לא קיבלתי את הכבל, כיוון שהרמקולים הגיעו אלי מתצוגה. החיבור החוטי אמור להבטיח שלא תהיה שום השהייה בין שני הרמקולים, אני לא חשתי בשום בעיה כזו גם בחיבור אלחוטי.

    חשוב לדעת שדרך אפליקציית השליטה תוכלו לקבוע את המיקום של הרמקול הראשי, כלומר שמאל או ימין. כך שתוכלו להציב אותו באופן הנוח לכם. זו יכולות חשובה מאוד מכיוון שברמקול הראשי נמצאים שלל החיבורים, וכך תוכלו להציב אותו קרוב יותר אל המקורות שתרצו לחבר ולא תצטרכו להשתמש בכבלים ארוכים ומסורבלים.

    Cabasse RIALTO

    אז לפני שנעבור לדבר על האפליקציה, נציין שוב את השליטה הפיזית דרך מסך המגע, שהינה נוחה ביותר וגם מאוד מהנה, בעיקר סיבוב בורר העוצמה.

    אפליקציית השליטה של Cabasse

    אפליקציית השליטה של Cabasse הינה אפליקציית מולטי-רום, המשותפת לכל מוצרי Cabasse. קל מאוד להגיע למסך ההגדרות ובאופן כללי לנווט באפליקציה, שגם מעוצבת בטוב טעם.

    האפליקציה מאפשרת שלל יכולות וקינפוגים, למשל תוכלו להריץ בדיקה של איכות הקליטה והחיבור לרשת:

    Cabasse RIALTO

    ישנן שלל הגדרות כלליות כגון הגדרות המסך (דלוק כל הזמן, רמת בהירות וכו), הגדרות שפה, עוזרת קולית ועוד.

    Cabasse RIALTO

    ניתן להתחבר לאפליקציה גם לשלל שירותי הזרמה נתמכים ולנגן מתוך התקן זיכרון המחובר אל כניסת ה-USB:

    Cabasse RIALTO

    מכיוון שה-RIALTO תומכים ב-Spotify Connect ו-Tidal Connect, הכי קל, מומלץ ונוח להזרים ישירות מאפליקציות אלה. בנוגע ל-Roon, אומנם ה-RIALTO אינם עברו את ההסמכה של Roon Ready, אך ניתן להזרים אליהם דרך Roon על גבי AirPlay.

    Cabasse RIALTO

    בנושא כוונוני הסאונד, ראשית ניתן להריץ את תוכנת התיקון האקוסטית של ה-Cabasse RIALTO, אשר עושה שימור במיקרופונים הפנימיים ברמקולים והינה פשוטה ביותר לשימוש. פשוט לוחצים אל להתחיל, התוכנה מבצעת שני סבבי מדידות על ידי ניגון כמה תדרים בכל פעם ובזה זה נגמר. אין צורך במיקרופון חיצוני, או מדידות מרובות בשלל נקודות בחדר, פשוט שיא הנוחות והפשטות. בנוסף אני שמח לדווח שניתן לכבות את התיקון, כך שאפשר תמיד להשוות את התוצאה עם ובלי.

    Cabasse RIALTO

    ניתן לכוון עוד את הסאונד בעזרת שתי סקאלות ייחודיות של Cabasse, ה-Audio Spectrum וה-DFE. בנוסף ל-Balance וקביעה של המרחק של הרמקולים מהקיר האחורי:

    Cabasse RIALTO

    חברת Cabasse ללא ספק מציגה כאן גישה שונה על ידי החלפת יכולות הכיוונון האונברסליות והמוכרות כמו אקוולייזר עם מצבים שמורים מראש (מוזיקה, קולנוע, אקסטרה בס וכו׳), ביכולות כיוון ועיבוד משלהם. בכך החברה מנסה לפנות לאנשים פחות טכניים, אך באיזשהו מקום זהו מהלך שיכול מעט להרגיז משתמשים יותר מתקדמים. למשל אם אתם מרגישים שיש יותר מידי בס, והייתם רוצים להנחית קצת את הבס, במקום שיהיה את בורר הבס המוכר, אתם צריכים עכשיו לקרוא ולהבין את המשמעות של העיבודים והסקאלות של Cabasse.

    סקאלת ה-Audio Spectrum כוללת מצבי DSP שנבחרו על ידי Cabasse, כאשר ההסבר שלהם הוא שככל שהחדר כולל יותר חומרים שעלולים להדהד (זכוכית למשל), עדיף להשתמש במצבים הנמוכים של ה-Tone, לעומת זאת, ככל שהחדר כולל יותר חומרים סופגים (שטיחים, ספריות), ניתן להעלות. עבור חדר ״רגיל״ כמו אצלי, מצאתי את ההגדרה של Neutral כטובה ביותר.

    מנגנון ה-DFE הוא למעשה מנגנון Loudness משוכלל, כלומר מנגנון המפצה על היעדר דינמיות ואנרגטיות בעוצמות ניגון נמוכות ובנוניות בעזרת DSP. כאן אני חייב להדגיש שה-RIALTO כולל יכולת ניגון בעוצמה גבוהה מאוד, כך שגם ניגון בעוצמה שלחלוטין מלאה לי את החלל, עדיין נחשב כעוצמה בינונית ולכן גם בה המנגנון הזה השפיע. אכנס לפרטים נוספים בחלק מבחן ההאזנה.

    זו כבר הפעם השלישית שאני סוקר מוצר חכם של Cabasse ואני חושב שבפעם הזו הצלחתי לפצח את הכוונה מאחורי דרך הכיוונון הייחודית של החברה. אומנם מקבלים סאונד שונה באופן דיי דרמטי כשמתחילים לשחק עם ההגדרות, אך מצד שני החברה עושה כאן מאמצים על מנת לא לאפשר למשתמשים ״להרוס״ את הסאונד. בכל הגדרה Cabasse מנסים לשמור על איזון, גם כאשר המשתמש מנסה לכוון לערכי בס גבוהים וגם כאשר המשתמש בוחר להוריד משמעותית את הדינמיות.

    מבחן ההאזנה

    מבחן ההאזנה התבצע על ידי הזרמת שירים דרך Tidal Connect מ-iPhone וה-iPad שלי. ה-Cabasse RIALTO הוצבו על סטנדים וחוברו לרשת באופן קווי.

    Cabasse RIALTO

    ראשית התרשמתי מביצועי הרמקולים ללא התיקון האקוסטי, התחלתי ביצירה Unstated של Dominique Fils-Aimé. אין ספק בכלל שהדבר הראשון שתופס את האוזן זו היכולת של הרמקולים האלה לייצר בס עמוק, פאנצ׳י ואנרגטי. לרוב יש הבדל בשחזור בס של רמקול פסיבי לזה של סאבוופר אקטיבי והבס של ה-Cabasse RIALTO נשמע לי הרבה יותר דומה לבס של סאבוופר אקטיבי. עם מגבר של 450W שכל תפקידו הוא להניע את הוופר זה אולי לא מפתיע, אבל כשחושבים על התיבה הכה קטנה ועל כך שבנוסף יש כאן אלמנט נוסף שצריך לנגן את תדרי המיד והגבוהים ואין כאן אפילו פורט לשחרור הלחץ של התיבה, ההישג ההנדסי של Cabasse כאן ביכולת שחזור הבס הוא מרשים במיוחד. הבס לא רק עוצמתי, אלא גם נקי ומפורט ואינו משפיע לרעה על הניקיון בהעברת קולה של Dominique. עדיין לטעמי האישי, לפני הרצת התיקון האקוסטי יש כאן עודף בס, גם אם הוא לא פוגם בהעברת המיד.

    מכאן עברתי לשני קטעים רגועים יותר של שתי זמרות מופלאות נוספות. ראשית Autumn in New York של Diana Krall. זהו קטע עם הרבה פחות בס, שמאפשר לי להתמקד במאפיינים נוספים של גוון הסאונד של ה-Cabasse RIALTO. אחת ההבטחות הגדולות של תכנון רמקול אקטיבי הוא קרוסאובר מדויק, שאמור להוביל להפרדה טובה והעברה נקייה ללא עיוותים בנקודות הקרוסאובר. אני חושב שהרמקולים האלה לחלוטין מפגינים את היתרונות הפוטנציאלים של התכנון האקטיבי. ראשית ה״רקע השחור״, או רמת השקט שבין הכלים, אם תרצו, הוא מופלא. הניקיון בהעברת הגיטרה הרכה וכמות הניואנסים בקולה של Diana הם מרשימים במיוחד. לצד ההעברה הרגועה, ושיקוף של הגוון החמים של היצירה, בקטע הזה יש שוב דינמיות גבוהה והרמקולים מנגנים בנינוחות ללא שום סימן של מאמץ.

    הקטע הבא שבחרתי הוא Paradise של Norah Jones מתוך אלבומה החדש, Visions. זהו קטע עם יותר בס ולמרות שהוא נשמע נקי מאוד, זה היה לא מספיק מאוזן מבחינתי ולכן הרגשתי שהתרשמתי מספיק מביצועי הרמקולים ללא התיקון האקוסטי והגיע הזמן להריץ אותו.

    התיקון האקוסטי השפיע באופן דרמטי על הסאונד כולו ולא רק הבס. הווקל והפסנתר ביצירה נשמעו כעת הדוקים יותר, הבס נרגע והאיזון הכללי השתפר משמעותית. ההעברה עדיין הינה אנרגטית ומהנה, לצד רמת ניקיון מרשימה, אך כעת ישנה גם הרבה יותר שליטה.

    עם התיקון האקוסטי חזרתי שוב ל-Unstated של Dominique Fils-Aimé, כעת קל יותר לשמוע את הווקל והכינורות במרכז הבמה, הבס עדיין פאנצ׳י ועוצמתי אך מרגיש מאוזן ואינו משתלט על המיד, רמת הפירוט היא גבוהה, הבמה רחבה ועוטפת והפרזנטציה הכללית הינה אנרגטית אך מאוזנת.

    מכאן אני עובר לג׳אז אינסטרומנטלי ואל הסינגל הראשון שיצא מתוך האלבום המצופה של הטריו של Avishai Cohen, לסינגל קוראים Courage. הפסנתר חלק ונקי, רמת השקט של הרקע היא נפלאה, הבס והתופים מדויקים והדוקים, ללא שמץ של מריחה. המיקרו דינמיקה מצוינת ומאפשרת לחוש בכל שינוי גם בחלקים השקטים של היצירה. הבמה מעבר לתלת ממדיות מרגישה גבוהה יותר מהרמקולים, שבאופן כללי דיי נעלמים ומייצרים במת סאונד אחידה ומאוזנת.

    אחרי כמה ערבים של האזנה ובחינה של ה-Cabasse RIALTO בשלל תכנים, בחרתי ערב אחד להרגע קצת ולהאזין לאלבום הבלוז החדש והנהדר Unfinished Business מאת Snowy White. זה חשוב גם לנסות להתרשם מהמוצר בשימוש ״אמיתי״ ולא רק לבחון קטעי בחינה למיניהם. האזנתי בעוצמה נמוכה-בינונית, זו העוצמה שאני אוהב להאזין בה כשאני רוצה להירגע. קיבלתי העברה נינוחה ונעימה במיוחד, רמת ניקיון גובהה של כל תחום התדרים, עם במה עוטפת, תופים הדוקים וגיטרה חמימה ומלטפת. ביצירה Endless Green, Deepest Blue, קצת אחרי האמצע של היצירה יש כמה קטעי בס עמוקים, הפאנצ׳יות והדינמיות של ה-RIALTO, גורמת להם להרגיש כאילו הם באים משום מקום, 0 ל-100 באופן מיידי. זה עוד יותר מרשים כשזה לא פוגם כלל באיזון והנינוחות של המיד.

    באלבום הזה שיחקתי רבות עם מנגנון ה-DFE, זהו מעגל עיבוד DSP בהחלט עוצמתי ומרשים. ראשית אציין שכיבוי מוחלט שלו מייצר סאונד מעט שטוח, בוודאי בעוצמות נמוכות. מצד שני שימוש יתר שלו יכול להוביל לדינמיות, שמרגישה מוגברת מידי ביחס ליצירה. אני מאוד ממליץ לא לפחד ולהתנסות עם המנגנון הזה, ואפילו למצוא כמה נקודות שלו שאתם אוהבים בסגנונות שונים. אני לא חובב גדול של בס, ולכן רציתי להרגיע מעט את הפרזנטציה, עבור האלבום של Snowy White אהבתי את הערכים של בין מינוס 3 למינוס 6. ברגע שמורידים את ערך ה-DFE, מרגישים תחילה בירידה בבס והדינמיות, אני מציע לא למהר להחזיר, אלא לתת כמה דקות לאוזן שלכם להתרגל, יכול להיות שאם תנסו להעלות שוב אחרי כמה דקות, תרגישו שפתאום הדינמיות מוגזמת ולא טבעית.

    הגיע הזמן להעלות קצת קצב עם יצירה אלקטרונית שלא השתמשתי בה מזמן, The Game Has Changed של הצמד הצרפתי Daft Punk. באופן לא מפתיע כלל, ה-Cabasse RIALTO מרגישים ביצירה הזו בבית, הדינמיות אדירה, הבס פאנצ׳י ועמוק, עם רמת פירוט גבוהה במיוחד, הבס נשאר נקי ומלא בפרטים עד לשיא העומק שלו. הקטע כולל שכבת בס קבועה לצד פיצוצים, ושניהם מועברים באופן מופרד, נקי ודינמי. הבמה מלאה בסאונד, שלא מרגיש ״כבד״ וחסר פרטים. בכל הסגנונות שניסיתי עד כה, ה-RIALTO נתנו תוצאה מצוינת, אך הביצועים שלהם במוזיקה אלקטרונית הם ללא ספק ראוים לאות הצטיינות יתרה.

    עבור בחינה של מוזיקת רוק, בחרתי בבלדה Has My Midnight Begun של הצמד Ida Mea, מתוך אלבומם Click Click Domino, שאני חוזר אליו רבות לאחרונה. זהו קטע עם המון דרמטיות בסאונד. ההעברה הדינמית והאנרגטית של ה-RIALTO עושים פלאים להעביר כל ניואנס וטיפת רגש מהיצירה הזו. הבס מפוזר באופן אחיד על פני כל הבמה, באופן שמזכיר שימוש בשני סאבים לצד הרמקולים, רמת הפירוט היא נהדרת, הבמה רחבה וגבוהה, והפרדת הווקל מצוינת.

    לקטע הסיום של מבחן ההאזנה למוזיקה, בחרתי בבלדת הווקל ג׳אז Regular Pleasures של Patricia Barber. זהו קטע מצוין לבחון בו את מידת ההשפעה של מנגנון ה-DFE. בכל ערך שניסיתי קיבלתי תוצאה מאוזנת בין הבס למיד, הווקל נשמע נקי ומתקתק וכאן נכנס הטעם האישי שלכם של כמה בס אתם אוהבים. הבס ביצירה הזו הוא עמוק ופאנצ׳י במיוחד, אם אתם אוהבים להדגיש את חלק הבס תקבלו זאת בערכים של בין מינוס 6 לאפס. אני לעומת זאת, אוהב להרגיש את הבס בתור המלווה של הווקל ולכן ביצירה הזו הורדתי את ה-DFE עד למינוס 12 ובכך קיבלתי באס מספיק פאנצ׳י, אבל העברה יותר רגועה ומלודית, כמו שאני אוהב.

    תכני טלוויזיה דרך HDMI ARC

    על מנת להתרשם מביצועי ה-Cabasse RIALTO בתכני קולנוע, חיברתי את הרמקולים אל המסך שלי LG OLED E8 בכבל HDMI. צפיתי בסרט עתיר האפקטים ״בלתי נשכחים 4״ בסלקום TV.

    Cabasse RIALTO

    נתחיל ראשית מביצועי הסאונד, הדינמיות והבס האנרגטי האדיר של ה-Cabasse RIALTO הופכים אותם למתאימים במיוחד עבור תוכן קולנועי. כשהאנרגטיות הזו מלווה בהעברה נקייה במיוחד של הווקל, עם מרכוז ובמה עוטפת, התוצאה היא קולנוע ברמה גבוהה. היכולת לקבל בס קולנועי משני רמקולי סטריאו, גורמים לכך שהבס מפוזר באופן אחיד בכל הבמה. רמת הפירוט של אפקטים כמו יריות ופיצוצים, היא כמה רמות מעל רוב הסאונדברים, שיצא לי להאזין אליהם. שילוב הבס והפירוט שלו, לטעמי האישי, מתחרה גם במערכות קולנוע ביתיות ברמות כניסה וביניים.

    לצערי ביצועי הסאונד המעולים הללו מלווים בחיסרון אחד משמעותי, אותו חוויתי גם בסקירה שלי של מגבר ה-Cabasse Abyss. החיסרון הזה הוא בעיית סינכרון בין הקול והתמונה בחיבור ה-HDMI. במדריך למשתמש החברה ממליצה לסנכרן בינהם באמצעות יכולות הסינכרון בטלוויזיה. ניסיתי לעשות זאת במשך כחצי שעה ולא ממש הצלחתי להגיע לתוצאה מושלמת.

    כיוון סנכרון בין קול לתמונה ב-LG OLED E8

    יכול להיות שבמסכים חדשים יותר עם תמיכה ב-eARC, הנושא הזה זוכה לטיפול, אך אין לי אפשרות לבדוק זאת.

    סיכום

    ה-Cabasse RIALTO הם רמקולים אקטיביים קומפקטים. בתוך התיבה הקטנה של ה-RIALTO חברת Cabasse הצליחה לשלב 3 דרייברים, עם מגבר עוצמתי נפרד לכל דרייבר וקרוסאובר אקטיבי. נוסף על כך, הרמקולים מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, המוגנות בפטנטים, כולל מנגנון DSP משוכלל ויכולת תיקון אקוסטי אפקטיבית.

    עם כל הטכנולוגיות האלה איך ה-Cabasse RIALTO נשמעים? ובכן, הם דינמיים באופן קיצוני, עם בס עמוק, נקי ומפורט, רמת שקט מדהימה בין הכלים ובמה עוטפת. במילים אחרות ביצועים של רמקול Full Range איכותי.

    למי שעדיין חושב שרמקולים אקטיביים קומפקטיים הם מוצרי לייפסטייל בלבד, ה-Cabasse RIALTO הם הוכחה שניתן להגיע לביצועי סאונד באיכות גבוהה גם בתיבה קטנה ומעוצבת ועל הדרך לספק חוויית שימוש מתקדמת וידידותית, עם שלל יכולות כיוונון סאונד ותמיכה נרחבת בשירותי הזרמה.

    בשורה התחתונה, ה-Cabasse RIALTO הם דוגמה נפלאה לפוטנציאל האדיר של רמקולים אקטיביים והוכחה שבעזרת טכנולוגיות מתקדמות ניתן להגיע לאיכות סאונד של רמקול Full Range גם בתיבה קומפקטית.

    מחיר: 15,990 ש״ח
    אחריות: שנתיים

    את רמקולי Cabasse RIALTO ומוצרים נוספים של חברת Cabasse תוכלו לרכוש בחנות Audio Club בתל אביב ואצל המשווקים המורשים.

    כתבות נוספות בנושא רמקולים אקטיביים:
    מתקפת רמקולים אקטיביים ומוגברים
    רמקולים אקטיביים ומוגברים מומלצים 2024

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן