fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • לונדון – חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה

    השבוע יצאתי לחופשה של קצת יותר משבוע בלונדון, יחד עם אישתי וזוג חברים קרובים. בכתבה זו אתאר את החווייה, ואתמקד כמובן בחוויות הקשורות באודיו ווידאו, אבל לא רק.

    לונדון
London Eye

    מה תוכלו למצוא בלונדון

    לונדון היא עיר ענקית ואחת הערים המפורסמות בעולם. נראה שקל יותר למנות את מה שאין בעיר מאשר את מה שיש. העיר כוללת אינספור אפשרויות בילוי, בין מבנים היסטוריים מפורסמים כמו הביג בן (שנמצא בשיפוצים מזה מספר שנים כבר), ארמון בקינגהם ורבים נוספים. בעיר תוכלו למצוא מגוון מוזיאונים, אנחנו ביקרנו הפעם במוזיאון הימי ובגלריה הלאומית.

    ארמון בקינגהם לונדון
    ארמון בקינגהם

    אם אתם חובבי קניות, לונדון היא המקום המושלם לכך, העיר כוללת אינספור רחובות של חנויות מגוונות, בנוסף לקניוני ענק כמו ה-Westfield (שממש אפשר ללכת לאיבוד בו). החנויות מתחלקות בין חנויות יותר יומיומיות למיטב המותגים. תוכלו גם להתרשם ממרכזי קניות יוקרתיים במיוחד כמו Harrods או הקניון Selfredge.

    לונדון
    העיר כולה מקושטת לקראת חג המולד
    לונדון

    בין כל עומס הקניות, תוכלו להירגע במגוון של פארקים עצומים, המהווים מפלט ירוק מהעיר העמוסה. הפארקים משתרעים על שטחים עצומים וכוללים מגוון של טבע ירוק, מסלולי הליכה ורכיבה, בנוסף ללא מעט חיות. למשל ציפורים כמו יונות ענקיות, שחפים, עורבים, ברווזים ועוד.

    לונדון
    לונדון
    לונדון

    בנוסף תוכלו למצוא גם את היצורים המתוקים הבאים:

    בילינו דקות רבות במעקב אחרי הסנאים החמודים בזמן שהם מתרוצצים ומחביאים את שלל האגוזים שהם קיבלו.

    גם מבחינת האוכל המגוון הוא עצום וכל עוד לא תיפלו למסעדות, שהן מלכודות התיירים (כגון מסעדות איטלקיות בהן כל העובדים הם, איך לומר, לא ממש איטלקיים), תוכלו ליהנות מארוחות נפלאות. אמליץ לכם על שלוש מקומות.

    מסעדת Heddon Street Kitchen היא מסעדה ברשת של גורדון ראמזי, היא כוללת תפריט עשיר של אורחות בוקר, צהריים וערב. המטבח כולל מנות בריטיות קלאסיות ואוכל פיין דיין. אנחנו נהיננו שם מארוחת בוקר טעימה במיוחד וגם הקפה הטוב ביותר של הטיול.

    מסעדת Ippudo היא מסעדה יפנית עם ראמן ובאנים נפלאים.

    אם אתם חובבים של אוכל רחוב ודוכנים, יש מספר שווקים ממש מגניבים בעיר, אולי הטוב שבהם הוא Borough Market.

    כמובן שכל ההמלצות הן אינן כשרות.

    במהלך החופשה שלנו, הופתעתי מאוד מכמות שעות האור המועטת. הזריחה היא באיזור 7:30-8:00 וכבר באיזור 15:30 מתחילה השקיעה. הרבה מהחנויות והמסעדות נפתחות דיי מאוחר, חלקן רק באזור 10:00 וגם נסגרות דיי מוקדם.

    מחזות זמר

    אחד ממקורות הבידור המפורסמים בלונדון הם מחזות הזמר הרבים הפועלים מידי יום ברחבי העיר. הפעם יצא לנו לבקר בשני מחזות כאלה.

    The Phantom Of The Opera

    המחזמר על פי מוזיקה של Andrew Lloyd Webber הינו אחד המפורסמים והוותקים בעיר. עבורי צפייה במחזה הזה היה בגדר הגשמת חלום, את שיר הנושא הכרתי לפני שנים, ולאחר שצפיתי בסרט בכיכובו של ג׳רארד באטלר (2004), התאהבתי בסיפור ובפס הקול המלא. האזנתי לפס הקול פעמים רבות ואני מחובר מאוד למוזיקה הזו. ההתרגשות שלי הייתה בשיא כשהתקרבנו לתיאטרון בו המחזה מוצג.

    לונדון
Phantom of the Opera
    התיאטרון בו מוצג The Phantom Of the Opera

    רוב המחזות הללו כוללים תפאורה מורכבת כשהתוכנית היא שהמחזה יוצג במשך שנים ולכן כמעט כל מחזה מוצג במקום קבוע המותאם במיוחד עבורו.

    לונדון
Phantom of the Opera

    התיאטרון בו מוצג The Phantom Of The Opera הוא ללא ספק אחד המתקדמים ביותר, זה מתחיל מתפוארת במה מושקעות במיוחד. נדהמתי לראות את כמות התפאורות השונות והאפקטים הרבים כמו, בין היתר, סירה שנעה על הבמה, מדרגות ענק בסצנת נשף המסכות המפורסמת והגשר שהגובה שלו משתנה בסצנה בה הפנטום לוקח את קריסטין למקום המחבוא שלו. כמובן שאי אפשר שלא להזכיר את השנדליר הענקי והמפורסם, אותו הפנטום מפיל כשדרישותיו לא נענות.

    לונדון
Phantom of the Opera

    מערכת הסאונד באולם כוללת רמקולים בכל המעטפת של האולם, כך שהסאונד עוטף את המאזין מכל הצדדים, האיזון בין השירה והניגון הם פנומנאלים, והיה בקלות ניתן לשמוע כל מילה של השחקנים גם בשיא המוזיקה. האולם הוא בסך הכל דיי קומפקטי, והאקוסטיקה בו נהדרת. דרך אגב, גם השירה וגם הניגון הם כמובן בלייב, ניתן לראות את גבו של המנצח בקדמת הבמה.

    לאחר דקות בודדות כשהמוזיקה הנפלאה החלה להישמע, התרגשתי על סף דמעות וצמרמורות של עונג ליוו אותי לכל אורך ההופעה. זו חווייה בלתי נשכחת, מעבר לתפאורה המדהימה, המשחק והסיפור נהדרים ומעל לכל המוזיקה המופלאה.

    בשורה התחתונה, מחזמר מושלם ואני ממליץ בכל ליבי אם יוצא לכם להיות בלונדון ללכת ולצפות בו.

    Wicked

    המחזמר השני שיצא לנו לראות הוא Wicked, זו הייתה בחירה של חברתינו ומדובר במחזמר המספק זווית שונה למכשפה הרעה מהמערב מהסיפור ״הקוסם מארץ עוץ״. דיי מזכיר את מה שעשו בסרטי ״מליפסנט״ למכשפה מהסיפור של שלגייה.

    לונדון
Wicked

    ״הקוסם מארץ עוץ״ הוא אחד מסיפורי הילדים האהובים עלי ביותר, לכן בהחלט ציפיתי גם למחזמר הזה, אך בניגוד ל״פנטום של האופרה״ למחזמר הזה הגעתי ללא שום הכנה מוקדמת. בכניסה לאולם נתקלנו בלא מעט ילדים, כשנכנסו לאולם ראינו שורות שלמות של כיתות בתי ספר של בנות שהגיעו להופעה בליווי המורות. כאן כבר החשדות שלי החלו להיווצר.

    לונדון
wicked
    אזור קבלת הפנים

    האולם עצמו גדול משמעותית בהשוואה לאולם הקומפקטי והנעים של ״הפנטום של האופרה״. כשהמופע החל התברר שאכן מדובר במופע מאוד ילדותי. האפקטים והתפאורה היו מרשימים, אם כי לא ברמה שראינו בפנטום, השירה והנגינה הייתה טובה, ומי שגנבה את ההצגה מבחנתי הייתה דווקא שחקנית המשנה, שמגלמת את הפיה הטובה, Glinda, מעבר להיותה זמרת מרשימה יותר, היא הייתה גם כרזמטית ומצחיקה יותר מהשחקנית הראשית.

    לונדון
Wicked

    בסך הכל מדובר במופע צבעוני ומהנה, עם מוזיקה טובה, מספר בדיחות משעשעות וסיפור חמוד ומעניין, אם כי כל הטוויסטים של הסוף הרגישו מעט מאולצים.

    מבחינת הסאונד, כאן היה פער אדיר בין שתי המחזות, באולם של Wicked הסאונד הרגיש הרבה יותר קדמי ופחות עוטף, בנוסף האיזון בין המוזיקה לשירה היה משמעותית פחות טוב, מה שמאוד הקשה על הבנת המילים בזמן שהמוזיקה הייתה בעוצמה גבוהה. את המסר הכללי, כמובן שניתן היה להבין, אבל חוסר האיזון הזה פגם משמעותית בהנאה מבחנתי.

    בשורה התחתונה, מופע שמתאים בעיקר לחובבי ארץ עוץ מושבעים ולמשפחות עם ילדים. 

    קולנוע

    יתרון נוסף בלנפוש במדינה בה השפה הרשמית היא אנגלית, מלבד מחזות הזמר, היא היכולת ללכת לקולנוע. ישנם בתי קולנוע רבים ומגוונים בעיר ובמהלך החופשה שלנו ביקרנו בשניים מהם.

    קולנוע Odeon BFI IMAX – ״סיפור הפרברים״

    רשת בתי הקולנוע Odeon הינה רשת גדולה עם מספר סניפים בעיר. אנחנו החלטנו ללכת לאולם ה-IMAX המשכולל שלהם, שנקרא BFI IMAX. צפינו בסרטו החדש של סטיבן ספילברג, ״סיפור הפרברים״. להתרשמות שלי מהסרט ומחוויית הביקור, תוכלו לקרוא את הסקירה המלאה שלי.

    לונדון
Odeon BFI IMAX
    בית הקולנוע

    בקצרה, מדובר באולם הקולנוע הגדול והמרשים ביותר שיצא לי לבקר בו. מעבר למסך העצום, חוויית הסאונד הייתה מאוזנת עד כדי שלמות ויחד עם המסך תרמו לחוויית קולנוע יוצאת דופן. אולם הקולנוע השני הכי טוב שיצא לי לבקר בו היה במוסקבה לפני כמה שנים, זה היה אולם מרשים ביותר, אך ה-BFI IMAX בלונדון מעפיל עליו ומספק חוויה קולנועית מרשימה במיוחד.

    לונדון
Odeon BFI IMAX
    זה רק חלק קטן מהאולם העצום

    קולנוע The Cinema at Selfridges – ״בית גוצ׳י״

    בערב האחרון לפני הטיסה, ביקרנו בקולנוע שנמצא במתחם הקניות היוקרתי Selfridges. מדובר בקולנוע בוטיק, עם מספר אולמות מועט, כאשר כל אולם כולל כ-6-8 שורות בלבד. לכל כיסא יש מעמד עם מגש לפניו, שם תוכלו להניח את השתייה והמזון שלכם בנוחות. לכיסאות בשורה הראשונה ישנם גם מעמדים לרגליים. הכיסאות נוחים ביותר ובאופן כללי מדובר בבית קולנוע מפנק, נוח ואינטימי.

    לונדון
The Cinema at Selfridges

    בכניסה לבית הקולנוע ישנו מקום ישיבה, שם תוכלו להזמין משקאות אלכוהוליים, קפה, מעט נישנושים מעניינים ועוד. ישנו גם דוכן של פופקורן וממתקים. את כל הדברים הללו תוכלו להכניס אתכם גם לסרט.

    האולם מתוכנן ברמה גבוהה מאוד, כך שהמרחק מהמסך של כל שורות, מהראשונה עד לאחרונה, הוא מרחק נוח לצפייה. הקולנוע תומך בפורמט ה-Dolby Atmos ואפשר לראות את הרמקולים הרבים פזורים בתקרה. המסך כמובן קטן בהרבה מאולם ה-IMAX, אך מדובר במסך מאוזן בצורה טובה לגודל האולם. הסאונד היא עוטף ומרשים, הדיאלוגים ברורים וקלים מאוד להבנה. האיזון של הסאונד היה מעט על הצד האנרגטי ו״בועט״, זו עדיין הייתה חוויה מרשימה מאוד, אך מעט פחות מאוזנת ומדויקת בהשוואה לאולם ה-BFI IMAX. עדיין מדובר בחוויית סאונד טובה בהרבה מרוב מוחלט של אולמות הקולנוע שביקרתי בהן בארץ.

    הסקירה המלאה שלי ל״בית גוצ׳י״

    לונדון
The Cinema at Selfridges

    נקודה אחרונה בנושא בתי הקולנוע בלונדון, מדובר בתענוג לא זול בכלל. אומנם בחרנו בבתי הקולנוע היקרים יותר ועדיין כרטיס ל-BFI IMAX עלה באזור ה-25 לירש״ט ואילו לאולם ה-Cinema at Selfridges, הכרטיס עלה 20 לירש״ט (המחיר שם נראה שמשתנה לפי שעת ההקרנה).

    מאדאם טוסו – Madame Tussauds

    מאדאם טוסו הוא מוזיאון השעווה המפורסם בעולם, הכולל כמה סניפים. יצא לנו כבר לבקר בסניף הזה בלונדון וגם בזה שבאמסטרדם. לטעמי הסניף בלונדון טוב בהרבה ולכן בחרנו לבקר בו שוב. התצוגות שם מתחלפות מידי פעם. הפעם היו תצוגות של ״מלחמת הכוכבים״, ״הנוסע השמיני״ ועוד.

    התצוגות מהנות מאוד, כל הבובות מדויקות בצורה מפחידה ממש.

    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה
    ניצלתי את ההזדמנות לתת לספילברג כמה הערות על ״סיפור הפרברים״

    כחלק מהסיור יש גם הקרנה ב-4D של סרטון קצר של מארוול (בתוספת תשלום). בפעם הקודמת ביקרנו כאן לפני כ-11 שנה, כך שאני לא בטוח, אבל אני כן חושב שמדובר באותו הסרטון מאז. בכל מקרה, מדובר בחוויה קצרה ומהנה, שמראה שאפשר לעשות 4D מוצלח, בשונה מה-4DX, שחוויתי ב-Dune השנה ודיי סבלתי מכל רגע.

    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה

    האולפנים של הארי פוטר

    ללא ספק אחד מרגעי השיא של הטיול היה הביקור שלנו באולפני Warner Brothers, במוזיאון הסרטים של ״הארי פוטר״. אולפנים אלה נמצאים במרחק של כשעה נסיעה מלונדון בעיירת Watford.

    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה

    זהו מתחם ענק שכולו חגיגה שלמה של סדרת הסרטים המצליחה. במהלך הסיור, שיכול להימשך כשלוש שעות, ניתן להיחשף לתהליך היצירה המורכב של סרט פנטזיה מושקע מהשורה הראשונה. בסיור ניתן לראות את התפאורות והאולמות ששימשו לצילומים, כולל חדר הסעודה, החדר של בית גריפנדור, אולם הבנק של הגובלינים, תחנת הרכבת ועוד. הסיור מחולק לפי מחלקות, מחלקת האפקטים, מחלקת עיצוב הייצורים, מחלקת האביזרים ומגוון נושאים נוספים.

    הסיור הזה מספק מבט מאחורי הקלעים אל התעשייה והעבודה הרבה, שנדרשת להפקת סרטים בסדר הגודל הזה. מדהים לראות את כמות האנשים השותפים לפרויקט העצום וכמות ההשקעה בכל פרט ופרט.

    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה

    זהו סיור מהנה ביותר, עם לא מעט הומור וכמובן הרבה קסם. המדריכים אדיבים ונלהבים לעזור במידה ויש לכם שאלה כלשהי. כחלק מתקופת חג המולד, נוספו מספר אטרקציות נוספות, אחת מהן היא ייצור פתיתי שלג מלאכותי באחד האזורים הלא מקורים בסיור. זהו אפקט מרשים במיוחד, ממש אפשר להאמין שיורד שלג.

    אם אתם מעריצים של הארי פוטר, הסיור הזה הוא חובה עבורכם, גם אם אתם לא מעריצים שרופים, מספיק שצפיתם בסרטים או שאתם אוהבי קולנוע ותהליך היצירה שלו, בשביל שתיהנו מאוד מהחוויה. זה המקום גם לקנות שלל מזכרות ייחודיות מהסרטים, אם כי המחירים לא זולים.

    חנויות תקליטים

    אטרקציה שאני מנסה להוסיף לחופשות שלנו בשנים האחרונות היא גם ביקור בחנויות תקליטים וחנויות אודיו. הופתעתי לגלות שטירוף התקליטים לא ממש שטף את לונדון ובאזורים הרבים שטיילנו בהם, כמעט ולא נתקלנו בחנויות תקליטים.

    לפני שהגעתי ללונדון עברתי על התקליטים הזמינים באמזון הבריטי והכנתי ״רשימת משאלות״. התלבטתי האם להזמין את התקליטים מאמזון או לנסות למצוא אותם בחנויות התקליטים הפיזיות. החלטתי שיותר מעניין לבקר בחנויות פיזיות ולכן ויתרתי על ההזמנה מאמזון.

    יש יתרונות וחסרונות לרכישת תקליטים מאמזון לעומת החנויות הפיזיות. אין ספק שהרבה יותר קל לעשות הזמנה מאמזון וגם המבחר שם גדול בהרבה. במהלך הביקורים שלי בחנויות התקליטים, הבנתי שאני פחות מתחבר לחוויית הדפדוף, בין אם המטרה היא למצוא תקליט שרוצים, או באופן כללי להתרשם מהמבחר.

    ביקרנו בשתי חנויות עיקריות, תחילה בחנות Fopp, חנות של שלוש קומות הכוללת תקליטים, סרטים ודיסקים. החנות דיי מרווחת וכוללת מגוון מרשים. צוות החנות אדיב ועזר לי לחפש אחר תקליטים ברשימת המשאלות שלי. מתוך כחמישה תקליטים נמצא אחד בלבד. בסך הכל חוויית הביקור והרכישה בחנות זו הייתה חיובית ביותר.

    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה

    רשת HMV, ראשי תיבות של His Master’s Voice הייתה רשת גדולה ומצליחה של מכירת מוזיקה וסרטים. בשנים האחרונות הם חוו קשיים רבים. היה להם סניף ענק של כמה קומות בלב רחוב אוקספורד. ביקרתי באותו הסניף לפני 11 שנים. כיום הסניף נסגר ונשאר בתור אנדרטה ענקית במרכז הרחוב הפופולרי. עדיין קיימים כמה סניפים של הרשת ואנחנו ביקרנו בסניף שנמצא בתוך הקניון העצום, Westfield. מדובר בחנות של שתי קומות, מלבד תקליטים, סרטים ו-CD, החנות גם מוכרת שלל מוצרים משלימים כמו חולצות, פוסטרים ועוד.

    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה
    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה

    גם כאן השירות היה אדיב במיוחד וגם כאן, לא נמצא אף תקליט מהרשימה שלי. במקום זאת נתקלתי בתקליט האחרון של פאולה קול, עליו המלצתי לכם בעבר והחלטתי לרכוש אותו.

    אז ככה שלא הצלחתי למצוא כמעט אף תקליט מתוך רשימת המשאלות שלי, אבל עדיין נהניתי מחוויית הביקור בשתי החנויות ורכשתי שני תקליטים חדשים.

    לונדון - חוויה של מוזיקה וקולנוע בצל הקורונה

    נכנסו גם לאיזה חנות קטנה או שתיים של תקליטים, שם לרוב התקליטים כללו יד שנייה והשירות והחוויה היו מזמינים פחות.

    בנוגע למחירים, למי שמעוניין, שני התקליטים עלו לי כ-20 לירש״ט כל אחד. 

    חנויות אודיו

    בלונדון יש מספר חנויות אודיו יוקרתיות ומרשימות, לצערי לביקור בהן היה לי זמן מועט בלבד. בנוסף ביקור בחנויות מתמחות כאלה ללא תיאום מראש לרוב אינו אפקטיבי. ליד המלון שלנו היה את החנות Audio Launge, חנות שעובדות עם מותגי על כמו YG Acoustics, Nagra ו-Burnmaster. המוכר בחנות היה אדיב ונחמד ואפשר לנו לצלם כמה תמונות בפנים. לחנות יש גם מרתף בו הם עושים את ההדגמות אך, הוא היה לא זמין בעת הביקור שלנו.

    בכל מקרה מדובר בחנות עם ציוד מרשים ביותר. המוכר גם המליץ לנו לבקר בסניף של KJ West שנמצא לא רחוק משם. הלכנו לשם, החנות הייתה נעולה (גם Audio Launge נועלים את הדלת). צילצלנו בפעמון, המוכר יצא הסתכל עלינו ומשום מה החליט לא לפתוח לנו. ברור לי שהחנויות האלה מבינים שאת הציוד היוקרתי שלהם הם לא ימכרו לאנשים שסתם ככה נכנסים מהרחוב, עדיין היחס היה מאוד לא נעים ולא אדיב.

    הביקור היחיד הנוסף שהיה קשור לאלקטרוניקה ואודיו היה סיבוב קצר שעשינו באגף הטכנולוגיה בקניון Selfridges לפני שנכנסו לסרט ביום האחרון. זהו אגף מעניין ביותר שכולל בעיקר מוצרי טכנולגייה מעניינים ופחות אודיו קונבציונאלי. היו שם מסכים מרשימים כולל מסך ה-8K OLED Signature מבין LG, קו המוצרים של Devialet ושל B&O הוצגו שם, גם מערכת אחת של Goldmound. בנוסף מוצרי גיימינג, צילום, אוזניות ועוד. 

    תיירות בחסות הקורונה

    החופשה הזו בלונדון הייתה במקור סוג של מסיבת הפתעה לכבוד יום הולדת 40 של חברתינו היקרה. האירוע היה לפני כשנה וחצי, הזמנו את הכרטיסים כחצי שנה מראש והתכוונו להפתיע את החברה בנמל התעופה. בעקבות הקורונה נאלצנו לדחות פעמיים את הטיסה והפעם החלטנו שהגיע הזמן שכן נטוס. מצב המחוסנים בבריטניה הוא טוב והרגשנו שבקצב הזה לא ברור מתי הקורונה תיסוג, אם בכלל.

    ככל שהתקרבנו לזמן הטיסה המצב התחיל להסתבך, תחילה שינוי החוק באנגליה לכך שחובה לעשות בדיקה ולהיות בבידוד עד התוצאות. מכיוון שהטיסה שלנו נחתה בערב, מתחם הבדיקות בנמל היה כבר סגור, אז הזמנו את הבדיקות לחדר והלכנו ברגל לשים את הבדיקות בנקודת האיסוף. כמה ימים בתוך הטיול הגיעה הידיעה שישראל החליטה לסמן את בריטניה כמדינה אדומה בתוך 72 שעות, מה שאילץ אותנו לקצר מעט את הטיול, אחרת היינו חייבים להיכנס לבידוד במלונית בחזור. השינויים התכופים הללו מאוד מקשים. כולנו מחוסנים שלוש פעמים והיה קשה שלא להרגיש תחושה של .״מה עוד אתם רוצים מאיתנו?״.

    72 שעות לפני ההמראה חזרה הלכנו לעשות בדיקה נוספת, בשביל שיאפשרו לנו לעלות למטוס. בנחיתה בארץ כמובן עוד בדיקה ולאחר שלושה ימים בבידוד יש צורך בבדיקה נוספת. כל הסיפור הזה מוסיף לא מעט לחץ. לקחנו איתנו גם כמה בדיקות ביתיות מהירות ונדגמנו כמה פעמים להימנע מהפתעות לא נעימות.

    בלונדון עצמה ברוב המקומות הסגורים מקפידים על מסיכות, ישנן עמדות חיטוי בכל מקום ובסך הכל אנשים ממשיכים את חייהם תוך כדי נקיטת אמצעי הזהירות הנחוצים. בחלק מהמקומות כמו מחזות הזמר ביקשו מאיתנו אישור קורונה (חיסון או בדיקה).

    סיכום

    למרות ההגבלות וחוסר הנעימות, שהקורונה מוסיפה לחוויית הטיסה והחופשה, נהיננו מאוד מהחופשה שלנו בלונדון ואפשר לומר שהתאהבנו בעיר הכה מגוונת הזו. נראה שלא משנה מה אתם מחפשים, ללונדון יש מה להציע לכם, בין אם זה היסטוריה, אומנות, קניות או טבע.

    לונדון
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן