fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אהבה מוות רובוטים – עונה 3 – נטפליקס

    אנתלוגיית האנימציה מבית נטפליקס, ״אהבה, מוות & רובוטים״ חוזרת לעונה שלישית. הסדרה מורכבת מאוסף אנימציות קצרות (פחות מ-20 דקות כל פרק), כאשר כל סיפור עומד בפני עצמו, והוא בעל נושא וויזואליות שונים. לרוב כל פרק הוכן בידי אולפן אנימציה אחר, כך שמדובר כאן במעין תחרות או תערוכה של כישרונות אנימציה, ומספרי סיפורים.

    הסקירות שלנו לחלקים הקודמים:
    אהבה מוות רובוטים – עונה 1
    אהבה מוות רובוטים – עונה 2

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3

    אם אתם עוקבים אחר הסקירות שלי, אז בוודאי שמתם לב לתכני האנימציה הרבים שסקרתי כגון פסיפיק רים: שטח הפקר, שליטי היקום הגילוי, האויב שבפנים אפלה אינסופית, המשחרר: מבצע אוולאנש, דוגמת הדרקון ורבים אחרים. אני חושב שבז׳אנר האנימציה ובמיוחד האנימציה למבוגרים, יש בנטפליקס מבחר מקורי ומעניין במיוחד. על הדרך זה מחזיר אותי לילדות, שזה תמיד כייף גדול עבורי.

    השורה התחתונה

    העונה השלישית של ״אהבה, מוות & רובוטים״, מתקשה לעמוד בציפיות לאנימציה מרהיבה וסיפורים מקוריים. למרות זאת, יש כאן כמה פרקים מעולים והצטיינות בתחום ההומור (עם שלושה פרקים משעשעים ביותר). מהצד השני כמה מהפרקים הרגישו לי מיותרים ולא מחדשים.

    תקציר העלילה – אהבה מוות רובוטים – עונה 3

    בעונה 3 יש לנו 9 פרקים מגוונים באורכים של בין 7 דקות ל-21 דקות. כעת אתאר בקצרה את הפרקים ודעתי האישית עליהם.

    פרק 1: שלושה רובוטים – 11 דקות

    הפרק הזה הוא חזרה לפרק הראשון מהעונה הראשונה, שגם נקרא כך, וזו מעיין גרסה אלטרנטיבית. שלושה רובוטים בעלי מודעות עצמית מסיירים ברחבי כדור הארץ ומדברים על הדרכים השונות בהן האנושות השמידה את עצמה וכיצד הם ניסו לשרוד אחרי האפוקליפסה. הסיור הוא בסגנון של בני נוער משועממים המטיילים במוזיאון או אתרים היסטוריים. יש כאן סאטירה והרבה הומור. פרק נהדר לפתוח איתו עונה.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3

    פרק 2: מסע קשוח – 21 דקות

    ספינה שטה באוקינוס סוער ומותקפת בידי יצור חייזרי דמוי סרטן. לאחר ההתקפה שלו, הייצור מסתגר בבטן הספינה ואחד הימאים נשלח לבדוק את המצב. הייצור מנהל מסע ומתן עם הימאי ומוכן לחוס על חייהם של הימאים ששרדו בתמורה לכך שהם יקחו אותו לאי כלשהו. הימאים מבינים שהמשמעות של כך היא בחירה בין חייהם לבין חיי תושבי האי. מאבקי כח פנימיים מתחילים לפלג את הימאים.

    זהו הפרק הארוך, המעניין והמרשים ביותר וויזואלית בעונה זו, זהו גם הפרק שהכי אהבתי. מעבר לסיפור המעניין, יש כאן דוגמאות שונות למנהיגות. תחילה הימאי הגדול והחזק ביותר לוקח את המנהיגות בכוח, לאחר שהימאי החלש נשלח לבטן הספינה ומצליח לחזור משם בחיים, הוא הופך למנהיג ודרכו שונה לחלוטין. הבעיה המוסרית המוצגת בפרק, האם לסכן את חייהם של תושבי האי ובכך להציל את חייהם, גם היא נקודה מרתקת בפרק.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3

    הפרקים שהכי קל להתרשם מהוויזואליות שלהם הם הפרקים שהולכים על אנימציה ריאליסטית במיוחד. אנימציה כזו שגורמת לי לחשוב שבעוד כמה שנים לא ממש יהיה צורך בשחקנים אנושיים. האנימציה בפרק הזה הינה שילוב של אנימציה ריאליסטית עם הצגה של הדמויות בסגנון גותי משהו, יש להן פנים מאורכות קצת. כשחזרתי אחורה לחפש אם היו פרקים דומים, נתקלתי בפרק 5 של העונה השנייה, שנקרא ״בעשב הגבוה״, לדעתי האנימציה בו דומה לאנימציה בפרק זה, אם כי רמת הריאליזם כאן גבוהה יותר.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3 - נטפליקס

    פרק 3: פעימת ליבה של המכונה – 17 דקות

    צמד חוקרות בחלל נמצאות במשימת מחקר, כשאסון מתרחש, השורדת היחידה יוצאת למסע חזרה לבסיס כנגד כל הסיכויים. על מנת לשרוד היא מתחילה להשתמש ביותר ויותר משככי כאבים, אשר גורמים לה להזיות וחוויות פסיכודליות.

    זהו פרק שפחות התחברתי אליו, הוא מורכב משלל חזיונות פסיכודליים ואיזשהו מסר חבוי על בינה מלאכותית, שעבר לי מעל הראש.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3

    פרק 4: ליל המתים הקטנים – 7 דקות

    זוג מקיימים יחסי מין בבית קברות, האקט שלהם מעורר לחיים זומבים שלאט לאט משתלטים על העולם כולו. הפרק כולו מצולם מנקודת צילום מאוד רחוקה וכל ההתרחשות היא בהילוך מהיר. התוצאה משעשעת וטיפשית מאוד, סה״כ פרק חביב שכן הצליח להעלות חיוך על פני.

    פרק 5: יחידת חיסול לחסל – 13 דקות

    יחידת חיסול מלאת טסטוסטרון מקבלת על עצמה משימה, שאף יחידה אחרת לא הצליחה בה, מבלי לדעת כלל על מה מדובר. כשהם מגיעים לשם מתברר להם שמדובר במכונת הרג בדמות דוב קיברנטי עצום.

    הפרק כולל דמויות חיילים צבעוניות מהסוג של סרטי האקשן המוגזמים של שנות ה-90, האקשן מרשים ומלא אדרנלין. יחד עם זאת, הפרק לא מעניין במיוחד.

    פרק 6: נחיל – 17 דקות

    שני מדענים מגיעים לכוכב מרוחק, שם הם חוקרים יישות עתיקה במטרה להבין כיצד היא הצליחה לשעבד גזעים שונים של חייזרים ולרתום אותם לשירותה.

    פרק עם שלל יצורים מוזרים ועלילה פחות מעניינת מבחינתי. יש כאן מסר ברור על הרצון התמידי של האנושות לשלוט ולייצר כח עבודה. יש כאן גם מסר בנושא ניצול של יצורים שהם לא באותה רמת תבונה. האנימציה בפרק מרשימה ושואפת לריאליזם.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3

    פרק 7: העכברושים של מייסון – 10 דקות

    חוואי אירי מבוגר נתקל בבעיית עכברושים בחווה שלו. הוא מזמין חברת הדברה שמשתמשת ברובוטים מלחמתיים בשביל להרוג באכזריות את העכברושים, מהלך שמאיץ את ההתפתחות של העכברים שמתאגדים יחד ויוצאים למלחמה מול המכונות.

    פרק אלים כמיטב המסורות של הסדרה, אך בהחלט אנרגטי, מעניין ומשעשע. האנימציה כאן היא יותר ילדותית, הזכירה לי מעט את הסרט Up, אולי בכלל הראש הגדול של החוואי.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3 - נטפליקס

    פרק 8: במעבה האדמה – 15 דקות

    קבוצת לוחמים נכנסת למנהרות ברכס הרים מרוחק במטרה להציל בני ערובה. שם הם נתקלים בנחיל של יצורים חייזרים קטלניים דמויי עכביש. נתיב הבריחה שלה מוביל אותם למפגש עם ייצור עצום ומסתורי שכלוא במנהרה.

    זהו כנראה הפרק עם האנימציה הכי ריאליסטית בעונה הזו, האקשן ממש מורט עצבים ועשוי נפלא. יחד עם האנימציה המרתקת זהו אחד הפרקים היותר טובים בעונה.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3 - נטפליקס

    פרק 9: איכר – 17 דקות

    קבוצת אבירים נקלעת לאגם של סירנה מיתולוגית, המפתה אותם לריקוד אלים שמוביל למותם. השורד היחיד מנהל מאבק עיקש מולה.

    זהו אחד הפרקים שהכי מככבים בטריילר של העונה, הוא כולל אנימציה יפיפיה, אך יותר מידי קטעים של טישטוש ואפקטים שבאים להעביר את תחושת הטירוף שאוחזת באביר, קצת קילקלו את החוויה מבחנתי. בנוסף זהו פרק אלים ואכזרי ברמה שפחות נעים לצפות בו.

    אהבה מוות רובוטים - עונה 3 - נטפליקס

    סיכום

    כמו בכל אנתולוגיה או אוסף סיפורים, יש כאן רמה מגוונת עם סיפורים טובים יותר וטובים פחות. אני מרגיש שהעונה הזו חלשה יותר מהקודמות ובעיקר הרבה פחות מפתיעה. הנושאים שהעונה הזו עוסקת בהם פחות מקוריים והאנימציות לרוב פחות מושקעות.

    בכל זאת יש כאן כמה פרקים טובים, כשהאהוב עלי ביותר הוא ״מסע קשוח״. פרק נוסף שאהבתי את האקשן והאנימציה בו הוא ״במעבה האדמה״.

    נקודת החוזקה של העונה הזו היא בהומור, שלושת הפרקים ״שלושה רובוטים״, ״ליל מתים הקטנים״ ו-״העכברושים של מייסון״, הם פרקים מאוד משעשעים.

    מצד שני, יש כאן לא מעט פרקים בינוניים, שלא ממש עומדים בקנה אחד עם האיכות ורמת העניין של הסדרה.

    בשורה התחתונה, אם אהבתם את שתי העונות הקודמות, כדאי לכם לצפות גם בעונה השלישית, למרות שהיא מעט פחות מהנה וכוללת כמה פרקים, שאפשר לדלג עליהם.
    הציון שלי: 7.5/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן