fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • שומרי הגלקסיה 3 – סקירה קצרה – דיסני פלוס

    לאחר שפיספסתי את הסרט בקולנוע, צפיתי יחד עם בני ב״שומרי הגלקסיה 3״ בדיסני פלוס. אז האם החבורה ממשיכה להיות הדבר הכי טוב ביקום (של מארוול)?

    שומרי הגלקסיה 3

    תקציר העלילה – שומרי הגלקסיה 3

    החבורה הצבעונית של ״שומרי הגלקסיה״ מבלה את זמנה במפקדה המאולתרת שלהם ב״ראשומקום״. פיטר משתכר כל הזמן בשביל לשכוח מהכאב של לאבד את גאמורה, ובבירור גם משהו עובר על ״רוקט״. כשמתקפה מפתיעה של דמות מוזהבת עם יכולות של ״סופרמן״ מפרה את השלווה, החבורה יוצאת לקרב, בו רוקט נפגע אנושות. על מנת להציל אותו, החבורה כולה יוצאת למסע אל המטה הראשי של חברת ״אורגוקורפ״, שיצרה את רוקט. המטרה היא להשיג את הקוד הנחוץ לבטל מתג שנמצא בליבו של רוקט ואינו מאפשר להחיות אותו.

    בראש ״אורגוקורפ״ עומד ״הוד התפתחותו״, שמנסה נואשות להקים את החברה האוטופית ולשם כך הוא מבצע אינספור ניסויים גנטיים, מקים כוכבי לכת ותרבויות שלמות ואז גם משמיד אותם כשמשהו לא עובד כשורה. ל״הוד התפתחותו״ יש אובססיה כלפי רוקט, כיוון שהיה בו משהו תבוני, שהוא לא הצליח לשחזר. כך שהמסע של החבורה לנסות להציל את רוקט, באופן פרדוקסלי משהו מביא אותו הכי קרוב אל האדם שהוא ברח מפניו.

    בדרך החבורה פוגשת את גאמורה, שאין לה שום זיכרון מהשנים האחרונות ויחסיה עם פיטר. יחד הם יוצאים להרפתקאה מלאה בקרבות ומטובלת בהמון הומור.

    שומרי הגלקסיה 3

    הקדמה: מצב ה-MCU

    לאחר שצפיתי ברוב סרטי ה-MCU בשלבים הקודמים, רבים מהם אף בקולנוע. היה נדמה שמדובר בהפקה שפשוט לא יכולה להיכשל, לא משנה לאיזה שיאים הם הגיעו, הם הצליחו למצוא דרך להמשיך לספק תוכן מבדר ואיכותי במקום הנפילה המצופה של אחרי השיא. כך שגם לאחר נקודת השיא האייקונית של ״הנוקמים: סוף המשחק״, הייתה לי תחושה כאילו אולפני מארוול לא יכולים להיכשל והם ימצאו את הדרך להצליח.

    ואז הגיע השלב הרביעי, שכלל סרטים ״נחמדים״ כמו ״האלמנה השחורה״, או ״תור אהבה ורעם״, שאהבתי בעיקר בזכות הקומיות בו, זאת לצד סרטים מאכזבים כמו ״דוקטור סטריינג’ בממדי הטירוף״ ועד לנקודת השפל של ה-MCU מבחינתי, הסרט ״הנצחיים״.

    אז כעת אנחנו בשלב החמישי ואם יש משהו שיכול להציל את ה-MCU, אז זה חייב להיות ״שומרי הגלקסיה״, לא כך?

    מה אהבתי

    החבורה השמחה, הצבעונית והדיי מטופשת של ״שומרי הגלקסיה״, היא אחת ההברקות הגדולות של ה-MCU. האינטרקציה ביניהם, הסגנון הוויזואלי והשימוש הנהדר בפס קול הפך לסימן ההיכר של סדרת הסרטים. כך שכמעט ללא קשר לעלילה, הכייף וההנאה רק מהאינטרקציה בין הדמויות, הבדיחות הפנימיות והסגנון הוויזואלי לצד פס הקול הם כמעט מובטחים ומובנים מאליהם.

    שומרי הגלקסיה 3

    כמובן ששום דבר הוא לא מובן מאליו, אבל גם הסרט השלישי בסדרה מצליח לחלוטין לשמר את נקודות החוזקה האלה. הבדיחות בין פיטר וגאמורה, ואולי אף יותר מכך בין מנטיס ודראקס הם פשוט זהב. בנוסף ישנן שתי דמויות קומיות נוספות בסרט ואלה הם קראגלין וקוסמו, כלבת החלל עם המבטא הרוסי. כך שיש המון רגעי הומור, לצד הוויזואליות והסאונד המוקפדים, מקבלים כאן מוצר מבדר ברמה גבוהה.

    שומרי הגלקסיה 3
    קוסמו, אחת הכוכבות של הסרט, לא קיבלה מספיק זמן מסך

    אהבתי גם את ההתמקדות של הסרט בסיפורו האישי של רוקט, הסיפור מועבר בהרבה מאוד רגש ונגיעה בנושאים כואבים כמו ניסויים בבעלי חיים, חברות שנוצרת כתוצאה משבי משותף וכו.

    שומרי הגלקסיה 3

    קטעי האקשן הרבים בסרט הם מרהיבים, גם בהם משולב לא מעט הומור וזו נקודת חוזקה נוספת.

    שומרי הגלקסיה 3
    נבולה היא המבוגר האחראי של החבורה חסרת הבגרות הזו

    מה שפחות אהבתי

    הנקודות שפחות אהבתי מתחילות באורך של הסרט, שעתיים וחצי זה אולי בסדר לסרטים אפיים כמו ״הנוקמים״, אבל זה מעט ארוך מידי עבור סרט שהוא אינו נקודת שיא. לטעמי בהחלט היה ניתן לוותר על חלק מקטעי האקשן.

    הנקודה השנייה שפחות אהבתי זה מוטיב חוזר של נבל ״מחריב עולמות״. לא כל סרט גיבורי על צריך להיות ברמה שכל היקום בסכנה, הייתי שמח לראות סיפור קצת יותר אישי והגיוני, במיוחד שמדובר בחבורת גיבורים כביכול ״משנית״ ביחס ל״הנוקמים״. אני קצת עייף מהמוטיב האפוקלפטי הזה.

    שומרי הגלקסיה 3
    פיטר ו-״הוד התפתחותו״

    הנקודה האחרונה שאציין זה הנבל עצמו, הוא לא היה מספיק מעניין עבורי, המשחק שלו היה מוגזם והמוטיבציה שלו, אם כי כן היה בה מעט מקוריות, לא הצליחה לרגש אותי.

    שומרי הגלקסיה 3

    סיכום

    ״שומרי הגלקסיה 3״ מוכיח שזהו כנראה המותג היציב ביותר ב-MCU לצד ״הנוקמים״ עצמם כמובן. זהו סרט מהנה ומלא בהומור ואנרגיה טובה, הוא מצולם נפלא, כולל פסקול קצבי ונוסטלגי וגם קטעי האקשן מבוצעים ברמה הגבוהה ביותר.

    אהבתי מאוד את סיפור הרקע של רוקט שמועבר בסרט, הטיפול בסיפור הזה היה מלא ברגש וכאב אמיתי. החלקים הפחות טובים הם העריכה, הסרט פשוט ארוך מידי, ודמות הנבל הקיצונית והלא מספיק מעניינת.

    בשורה התחתונה, אם אהבתם את הסרטים הקודמים, אתם תיהנו גם ״שומרי הגלקסיה 3״.
    הציון שלי: 7.5/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן