fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • מסכי Sony לשנת 2022 הושקו בתערוכת CES

    ליין מסכי Sony לשנת 2022 הושק בתערוכת CES. השנה Sony מציגים ליין מגוון וחדשני במיוחד עם מסך OLED חדשני מבוסס פאנל חדש של סמסונג, ולראשונה בליין מסכי ה-LED של החברה, נעשה שימוש בטכנלוגיית ה-Mini LED.

    מסכי Sony לשנת 2022
    (Image Credit: Sony) ליין מסכי Sony לשנת 2022

    אולי המסך המרתק ביותר בליין של Sony ולבטח החדשני ביותר זהו מסך ה-QD-OLED שמתבסס על פאנל תוצרת Samsung. טכנולוגיית ה-QD-OLED היא משהו שדובר עליו רבות בשנים האחרונות והנה סוף סוף זה קורה. אבל רגע, מה זה בכלל QD-OLED?

    טכנולוגיית QD-Display של Samsung

    מסכי ה-OLED המוכרים לנו, מתוצרת LG Display הם מסוג WRGB OLED, במסכים אלה ישנה תוספת של אור לבן, המשמש להגברת הבהירות של צבעי הירוק והאדום, שסובלים מבהירות נמוכה יותר ביחס לצבע הכחול. לשיטה זו יש מספר מגבלות, למשל בטווח הכיסוי של עקומת הצבעים BT2020.

    מסך ה-QD-OLED, ה-A95K, מבוסס על פאנל מסוג QD-Display של חברת Samsung. הפאנל הזה מורכב משכבת OLED כחול, עליו מולבש פאנל של Quantum Dots מודפסות, אשר הופכות את האור הכחול לצבע הדרוש. המודל של Samsung כולל פחות שכבות והוא מציע כיסוי צבעים רחב יותר, וגם זווית צפייה רחבה עוד יותר. כמובן שבגלל השימוש ב-OLED מקבלים את התכונות של השחור המוחלט וההארה ברמת הפיקסל.

    מסכי Sony לשנת 2022 הושקו בתערוכת CES
    (Image Credit: Sony)

    מסך QD-OLED מדגם A95K מסדרת ה-MASTER

    מסך ה-A95K יגיע בגדלים של 55 ו-65 אינץ׳. כמו ה-A90J מהשנה שעברה, ה-A95K כולל את טכנולוגיית XR OLED Contrast Pro, שזה למעשה מנגנון פיזור חום שיאפשר למסך להגיע לרמות בהירות גבוהות יותר. על הסאונד של המסך אחראית טכנולוגיית ה-+Acoustic Surface Audio, שמייצרת סאונד על ידי שימוש בכל שטח הפנים של המסך. המנגנון עבר התאמה מיוחדת אל פאנל ה-QD-OLED.

    מסכי Sony לשנת 2022
    (Image Credit: Sony)

    תאור קצר של הדגמים הבכירים הנוספים בליין מסכי Sony לשנת 2022

    מסך OLED מדגם A90K מסדרת ה-MASTER

    גם סדרת ה-A90 של מסכי OLED ״רגילים״ חוזרת השנה, כמו ה-A95K גם מסך ה-A90K כולל את טכנולוגיית ה-XR OLED Contrast Pro ואת טכנולוגיית הסאונד +Acoustic Surface Audio. לראשונה השנה המסך יגיע גם בגודל של 42 אינץ׳. המסך מגיע עם מעמד שניתן לחבר אותו בשתי תצורות על מנת לאפשר הצבה נוחה של סאונדבר תחתיו.

    המסך גם מגיע עם תמיכה ביכולות גיימינג מתקדמות ונושא את התו: ״Perfect for PlayStation 5״. המשמעות של כך היא תמיכה ב-4K\120Hz, VRR ו-ALLM.

    מסכי Sony לשנת 2022
    (Image Credit: Sony)

    מסך 8K Mini LED מדגם Z9K מסדרת ה-MASTER

    טכנולוגיית ה-Mini LED מגיעה לראשונה אל מסכי Sony, אחרי שבשנה שעברה המתחרות הקוריאניות, LG ו-Samsung הטמיעו את הטכנולוגיה במסיכיהם, כעת הגיע תורה גם של Sony. במשך השנים אלגוריתם העמעום המקומי של Sony הוא מהמובילים בעולם, לכן שילוב של טכנולוגיית ה-Mini LED עם האלגוריתם שלהם נשמע כמו הבטחה גדולה.

    מסך הדגל בטכנולוגיית ה-LED של Sony הוא כרגיל ה-Z9K, זהו מסך 8K שיגיע בגדלים של 75 ו-85 אינץ׳ בלבד. את מערך התאורה האחורית של המסך Sony מכנים, XR Backlight Master Drive. מעבד התמונה Cognitive Processor XR, שהושק לראשונה בשנה שעברה, ומשתמש באינטלגנציה מלאכותית לצורך עיבוד תמונה ״כמו שבני האדם רואים״.

    טכנולוגיות נוספות שתמצאו במסך הן XR Triluminos Pro ו-XR Contrast Booster, שאחראיות על שחזור צבעים ושיפור הקונטרסט בהתאמה. בנוסף, ה-X-Anti Reflection ידאג להתמודדות של המסך מול השתקפויות וה-X-Wide Angle ישפר את זווית הצפייה של המסך, כך שגם בצפייה מזוויות רחבות התמונה תשמור על קונטרסט ודיוק צבע.

    המסך בנוי מפלטת זכוכית אחת ומסגרת דקה במיוחד.

    מסכי Sony לשנת 2022
    (Image Credit: Sony)

    מסך 4K Mini LED מדגם X95K

    טכנולוגיית ה-Mini LED לא רק שמורה למסך הדגל ה-Z9K, והיא מוטמעת גם במסך ה-X95K, שמהווה כבר כמה שנים את ״נקודת הזהב״ בליין של Sony לטעמי. המסך מגיע עם רוב הטכנולוגיות של ה-Z9K, כולל XR Backlight Master Drive, XR Triluminos Pro וגרסה ״מוחלשת״ של XR Contrast Booster. בנוסף ל-X-Anti Reflection ו-X-Wide Angle.

    דגם ה-X95K יהיה זמין בגדלים 65, 75 ו-85 אינץ׳.

    מסכי Sony לשנת 2022
    (Image Credit: Sony)

    תכונות חדשות במסכי Sony לשנת 2022

    חברת Sony ממשיכים לבחור שלא לשלב את מצב ה-Filmmaker Mode במסכים שלהם, במקום זאת, הם משיקים השנה את ה-Netflix Adaptive Calibrated Mode and B, המצב המכויל שמתחשב ברמת ההארה בסביבה בכיוון התמונה וגם מצב ה-BRAVIA CORE Calibrated Mode (עבור השירות Bravia Core). חידוש (חדש ישן משהו) הוא תוספת של מצלמת וידאו, המחוברת בראש המסך ונקראת Sony BRAVIA CAM. המצלמה יכולה לשמש לשיחות וידאו ובעדכון תוכנה עתידי תוכל גם לשמש לשליטה באמצעות מחוות ידיים, לזיהוי מיקום הצופים וביצוע אופטימזיות בהתאם ואפילו לעמעום המסך כאשר אין אף אחד שצופה. המצלמה תגיע מובנת במסכי הדגל, ה-Z9K וה-A95K, בכל שאר הדגמים זו תוספת בתשלום.

    מסכי Sony לשנת 2022 הושקו בתערוכת CES
    (Image Credit: Sony)

    השנה Sony מיישרת קו עם תמיכה ביכולות גיימינג חשובות כמו VRR ו-ALLM, נוסף לתמיכה ב-4K120Hz, בדגמים שמגיעים עם מחבר HDMI 2.1, דגמים אלה יתמכו גם ב-eARC.

    מסכי Sony לשנת 2022 הושקו בתערוכת CES
    (Image Credit: Sony)

    מערכת הסמארט ממשיכה להיות Google TV.

    לסיום גם השלט עודכן, הוא כולל כעת פחות כפתורים ולכן אינטואטיבי יותר. הדגמים הגבוהים יגיעו עם שלט פרימיום, שכולל חיישן תנועה ותאורה אחורית שנדלקת כשמרימים את השלט.

    מסכי Sony לשנת 2022 הושקו בתערוכת CES
    (Image Credit: Sony)
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן