fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • PURIFI Eigentakt – האם זה העתיד של המגברים?

    בכתבה זו נספר לכם על חברת PURIFI הדנית וספציפית על מה כל כך מיוחד במודול ההגברה שלהם, ה-PURIFI Eigentakt.

    PURIFI Eigentakt
    (Image Credit: PURIFI)

    את ההשראה לכתבה קיבלתי לאחר הסקירה שלי לסדרת 200 של T+A, שם נעשה שימוש במודול ה-PURIFI Eigentakt במגבר ההספק, T+A A 200.

    האנשים מאחורי PURIFI

    מאחורי המיזם של PURIFI, שהוקם בשנת 2014, תוכלו למצוא כמה מהמוחות המבריקים ביותר בתעשיית האודיו המודרנית, אנשים שחושבים אחרת, לא נרתעים מאתגרים ומחפשים פתרונות מבוססי טכנולוגיה פורצת דרך בתעשיית האודיו הוותיקה ולעיתים המעט מנומנמת.

    למיזם של PURIFI יש שלושה מקימים. הראשון הוא Peter Lyngdorf, הבעלים של חברת הבוטיק הדנית, Lyngdorf ובעבר היה גם הבעלים של חברת NAD. על Peter Lyngdorf סיפרנו לכם ביתר פירוט בסקירה שלנו ל-Lyngdorf TDAI-1120. שני המקימים האחרים הם Lars Risbo (מקים חברת Toccata Technology) ו-Bruno Putzeys. אם אתם עוקבים אחר עולם האודיו המודרני, בוודאי נתקלתם לא פעם בשמו של Bruno Putzeys, שנחשב לאחד המהנדסים החדשניים והמובילים בתחום האודיו.

    אז מה בעצם המיזם הזה של PURIFI מייצרים?
    החברה אינה מייצרת מוצרים מוגמרים המיועדים לצרכן הקצה, אלא מוצרים שמיועדים לרכישה על ידי חברות אודיו אחרות, כמו מודול ההגברה, ה-Eigentakt (שגם חברת NAD עושה בו שימוש, למשל במגבר המשולב ה-NAD M33). כך שהרעיון של המיזם הוא לייצר טכנולוגיות ופתרונות איכותיים, שיאפשרו לחברות אחרות לבנות את מוצריהן, ללא צורך בפיתוח טכנולוגיות אלה בעצמן. המיזם העדכני של החברה עוסק בדרייבר בעל אחוז עיוות אולטרה נמוך, המכונה USHINDI.
    אחד המוצרים שכולל יחידות של PURIFI הוא רמקולי Lyngdorf Cue-100 החדשים.

    PURIFI USHINDI
    (Image Credit: PURIFI)

    כיצד ה-PURIFI Eigentakt יכול לשנות את שוק המגברים

    ראשית ננסה להסביר משהו ה-PURIFI Eigentakt, זהו מודל הגברה Class D, שנחשב ל-Ultra Linear ובעל רמת ניקיון גבוהה במיוחד. מה נשאר להוסיף? מעגל כניסות, ספק כח וכמובן תיבה.

    ההתבססות על רכיבים של יצרן צד שלישי, מעבר לרכיבים בסיסיים כמו קבלים, סלילים, או נגדים, מקובלת מאוד בתחום הממירים. בתחום זה, התופעה של שימוש בצ׳יפים של חברות כמו ESS, AKM, או למשל Burr-Brown, כמו במקרה של ה-T+A DAC 200, מאוד רווחת בתעשייה. למעשה בכל רמות המחיר ניתן לראות ממירים המבוססים על הצ׳יפים של חברות אלה, ואילו חברות בודדות בלבד, בעיקר בתחום הקצה, מייצרות אלטרנטיבות משלהן. כך שצ׳יפים של המרה איפשרו לחברות רבות נקודת פתיחה מצוינת לפיתוח הממירים שלהן.

    למעשה, למודול כמו ה-Eigentakt יש את הפוטנציאל להוות נקודות פתיחה גבוהה של פיתוח מגבר Class D, באופן דומה לכך שהצ׳יפים הבכירים מהווים נקודות פתיחה לתכנון ממירים. שוק הגברת Class D הפך למאוד פופולרי, בזכות הייעלות האנרגטית והיכולת לייצר מגברים קטנים ומודרנים.

    בואו נסתכל לרגע מעבר לנקודות המבט האודיופילית, שם יש לא פעם עקשנות וחוסר פתיחות לקבלת טכנולוגיות חדשניות. עבור רוב מוחלט של הצרכנים, מגבר הוא מגבר, והרבה פחות משנה להם אם זה Class A, או Class D. ה-Eigentakt הוא טוב ברמה כזו, שניתן להרכיב בעזרתו מגבר איכותי ביותר ולכן עבור צרכנים, שלא נעולים בסטיגמות (או אודיופילים בעלי ראש פתוח), למעשה נוצר כאן פוטנציאל לשוק של מגברים סופר איכותיים, שיכולים להגיע גם במחיר נגיש יותר באופן יחסי.

    שתפו אותנו בדעתכם בנושא.

    פרטים נוספים על החברה תוכלו לקרוא באתר הרשמי של PURIFI.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    2 תגובות

      1. היי יעקב, מדובר בשתי טכנולוגיות שונות, ה-PURIFI Eigentakt, הינו מודול Class D, בעוד הגברת Fully Digital הינה שיטת הגברה שונה, בה האות נשמר במרחב הדיגיטלי ממש עד רגע יציאתו אל הרמקולים.

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן